Czy warto lokować produkty na YouTube?

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Czy warto lokować produkty na YouTube?

YouTube to platforma o dużym potencjale na działania typu product placement – wynika z analizy przeprowadzonej przez agencję badawczą IRCenter. Widzowie mają zwykle pozytywny stosunek do prezentowanych w filmikach na platformie produktów markowych.

Największy potencjał tkwi w kategorii Lifestyle i Rozrywka, która cieszy się dużą liczbą wyświetleń przy jednoczesnym niskim nasyceniu markami i pozytywnym stosunku widowni do prezentowania produktów.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Kategorią najsilniej kojarzoną z produktami okazały się Kulinaria. 61% użytkowników You Tube oglądających treści kulinarne zadeklarowało, że dostrzegli tam konkretne, markowe produkty. Na drugim miejscu uplasowała się kategoria Kosmetyki i Uroda – prawie co drugi widz deklaruje, że widział tam produkt markowy. Najmniej wyeksploatowaną tematyką wydaje się Lifestyle i Rozrywka, w której treści produktowe zauważa tylko 12% widzów.

Badanie wykazało także, że widzowie niekoniecznie skupiają się na prezentowanych produktach. Prawie 1/3 widzów (27%), którzy zadeklarowali, iż w oglądanych przez nich filmach widzieli produkty markowe, nie potrafiła sprecyzować ani marki, ani typu prezentowanego produktu. Osoby te nie były w stanie wskazać, czy w filmach widziały szampon czy np. lakier do paznokci. Wśród najlepiej zapamiętanych marek znalazły się: Prymat, Sony, Samsung, L’Oreal oraz Nike – choć niekoniecznie oznacza to, że korzystały one z product placementu w badanym okresie czasu.

„Zauważyliśmy ograniczoną uważność użytkowników You Tube w stosunku do prezentowanych tam produktów markowych,” – potwierdza Weronika Niżnik z IRCenter. „Z drugiej strony ich stosunek do tego typu przekazów jest w znaczącej mierze pozytywny. Badani, wśród typowych reakcji, w pierwszej kolejności wskazywali rozbudzenie zainteresowania produktem, później zaś obojętność. Reakcje negatywne znalazły się średnio na dalszych pozycjach w rankingu. Dlatego głównym wyzwaniem dla reklamodawców na tej platformie zdaje się być właśnie zapamiętywalność,” – dodaje.

Na rozbudzenie zainteresowania produktami po obejrzeniu filmu najczęściej wskazywali widzowie kategorii Kosmetyki iUroda, którzy często wręcz spodziewają się tego typu przekazów. Z kolei widzowie kategorii Lifestyle i Rozrywka najczęściej deklarowali zakup produktu po obejrzeniu filmu. Kategorią, w której product placement miał najmniejszy wpływ na decyzje zakupowe były Gry (wyłączając tzw. gameplaye).

Na skuteczność przekazów typu product placement na You Tube ma wpływ także odpowiednie dopasowanie produktu do kategorii. O ile ulokowanie produktu w niewłaściwej kategorii nie zwiększa negatywnych reakcji odbiorców, zaobserwowano istotny wzrost obojętności wobec prezentowanego produktu.

Więcej szczegółów odnośnie wyników badania znajdą Państwo na stronie.
 

*Analizy potencjału do działań product placement na You Tube dokonano na podstawie danych zebranych w 1.kwartale 2015, skanu internetu, zrealizowanego w maju 2015 badania CAWI na próbie N=525 oraz wyników badania Megapanel PBI/Gemius, kwiecień 2015. Wyniki badania po raz pierwszy zaprezentowano podczas tegorocznego Forum IAB.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij