„Publiczna toaleta” na obchody Światowego Dnia Toalet

2,5 miliarda ludzi na świecie nie ma dostępu do dobrej jakości urządzeń sanitarnych. W listopadzie obchodzimy Światowy Dzień Toalet. Tegoroczna odsłona współpracy marki Domestos i Światowej Organizacji Toaletowej (WTO) doprowadziła do kampanii łamiącej tabu wokół kryzysu sanitarnego.
O autorze
1 min czytania 2012-11-16

Sercem działań jest 4,5-metrowy interaktywny pomnik, postawiony w Londynie przy Tower Bridge. „Publiczna toaleta”, przedstawia kucającą postać, która na wysokości twarzy ma zainstalowany ekran multimedialny. Na ekranie wyświetlane są zdjęcia i filmy osób wspierających walkę z kryzysem. Każdy może publicznie okazać swoje poparcie poprzez przesłanie krótkiego (5-sekundowego) filmu lub zdjęcia.

Obchody Światowego Dnia Toalet są pretekstem do przedstawienia bardzo poważnego tematu, który jest często ignorowany lub zupełnie nieuświadomiony. Według badań przeprowadzonych na zlecenie marki Domestos, aż 71% Polaków nie ma świadomości skali zjawiska.

Na potrzeby działań powstała witryna akcji www.publicznatoaleta.pl, na której można znaleźć szczegółowe informacje, w jaki sposób oddać głos poparcia oraz szczegóły na temat kryzysu sanitarnego, niebezpieczeństw związanych z brakiem toalet. Specjalnie z tej okazji została stworzona infografika „Straszna kupa”. Z infografiki można dowiedzieć się m.in. faktów, na temat skali kryzysu sanitarnego i jego wpływu na mieszkańców globu. W ramach działań, do akcji zaproszono także polskich blogerów.

Podczas inauguracji kampanii został opublikowany raport „Toalety dla zdrowia” przygotowany przez London School of Hygiene and Tropical Medicine we współpracy z Domestos. Znajdują się w nim wyniki przeprowadzonych badań, informacje na temat zagrożeń dla zdrowia i ekonomii, wynikających z istnienia kryzysu oraz rekomendacje na przyszłość. Ponadto Domestos oraz Światowa Organizacja Toaletowa, swoje zaangażowanie w poprawę warunków sanitarnych wyrażają poprzez pomoc w zapewnianiu długoterminowych i trwałych rozwiązań w ramach inicjatywy – Akademia Toaletowa (Toilet Academy).

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Za strategię na polski rynek, kreację i realizację odpowiada agencja INSIGNIA.

Więcej informacji:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Strona główna akcji www.publicznatoaleta.pl
  • Polski fan page: www.facebook.com/Splucz.Kryzys.Sanitarny
  • Polska grupa społecznościowa www.nk.pl/#dlazdrowiadzieci
  • O Fundacji Unilever www.unilever.com/foundation
  • O Światowej Organizacji Toaletowej: www.worldtoiletday.org

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się