Blogosfera 2012: badanie blogosfery z perspektywy biznesu - raport

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Blogosfera 2012: badanie blogosfery z perspektywy biznesu - raport

Który polski bloger jest najpopularniejszy według reklamodawców? Którego najchętniej polecają? Czy współpraca reklamowa z blogerem warta jest wydanych na ten cel pieniędzy? - odpowiedzi można znaleźć w raporcie zrealizowanym na zlecenie hatalska.com przez Instytut Millward Brown w X.2012.

Raport podzielony został na dwie główne części – pierwszą dotyczącą blogerów jako marek osobistych, drugą dotyczącą szczegółów współpracy reklamowej z blogerami, korzyści, jakie mogą wynikać z takiej współpracy oraz perspektyw rozwoju tej współpracy w przyszłości. Można się z nich dowiedzieć m.in.: czy współpraca reklamowa z blogerem warta jest wydanych na ten cel pieniędzy i co jest najczęściej podstawą ustalenia wysokości wynagrodzenia dla blogerów.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W badaniu wzięło udział 42 specjalistów pracujących z blogerami w ramach agencji reklamowych, PR, a także w działach PR i marketingu firm. Głównym celem badania było poznanie opinii branży na temat korzyści, jakie mogą wynikać ze współpracy PR, reklamy i marketingu z blogosferą i jakie są perspektywy rozwoju tej współpracy w przyszłości.

Najczęściej wymieniane wady blogerów to: brak profesjonalizmu, brak podejścia biznesowego oraz brak myślenia marką. Największe zalety to: wiarygodność blogerów, ich opiniotwórczość, znajomość tematu, na jaki piszą, zaangażowanie, elastyczność i zbudowana grupa lojalnych czytelników. Prawie wszyscy reklamodawcy deklarują duże zadowolenie ze współpracy z blogerami i deklarują, że wolą współpracować z blogerami niszowymi niż popularnymi. Podstawą do ustalenia wysokości wynagrodzenia blogera jest przede wszystkim zasięg.

Reklamodawcy widzą realne przełożenie współpracy z blogerem na ich biznes - niemal wszyscy wierzą, że rola blogów w kampaniach reklamowych w Polsce będzie w najbliższym czasie rosła.

Raport "Blogosfera 2012" w pełnej wersji można pobrać za darmo na blogu Natalii Hatalskiej.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij