TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Rynek reklamy online w III kwartale 2012 roku – gemiusAdMonitor

Najpopularniejszy format reklamowy w polskiej sieci to niezmiennie Double Billboard. Reklamodawcy coraz częściej stawiają na bardziej angażujące rozwiązania. Najwięcej reklam w sieci emitują telekomunikacja, higiena i pielęgnacja oraz finanse – wynika z raportu gemiusAdMonitor za III kw. 2012 roku.
O autorze
2 min czytania 2012-11-28

Reklama online nieustannie ewaluuje. Postępujący rozwój internetu oraz rosnąca siła nowych technologii znajduje odzwierciedlenie w sposobie promocji i komunikacji w sieci. Raport AdMonitor za III kwartał 2012 prezentuje trendy w zakresie najefektywniejszych form kreacji i branż najintensywniej promujących się w sieci.

Reklama online – ujęcie rynkowe

W III kwartale 2012 roku najczęściej stosowanymi formatami kreacji – we wszystkich zrealizowanych w tym czasie kampaniach online – były: Double Billboard (23,8%), Preroll (19,6 %) oraz Rectangle (10%). Co ciekawe, mimo że niekwestionowanym liderem zestawienia jest Double Billboard, jego udział procentowy z kwartału na kwartał maleje. Na początku bieżącego roku tę formę kreacji wykorzystywano aż w 52% wszystkich kampanii w sieci.

W okresie od lipca do września 2012 roku najbardziej efektywnymi formami kreacji pod względem stosunku emisji do kliknięć były: Preroll/Midroll/Postroll (CTR: 1,96%), Wallpaper (CTR: 1,74%) oraz Toplayer (CTR:1,19%). To widoczne przetasowanie względem poprzedniego analizowanego kwartału. W okresie od kwietnia do czerwca 2012 na pierwszym miejscu wśród kreacji z najwyższym średnim wskaźnikiem CTR był Toplayer, drugą pozycję zajmował Wideboard, trzecią Preroll.

Co ciekawe, najwyższy uCTR – wskaźnik określający jak wielu użytkowników spośród tych, którzy widzieli daną kreację, kliknęło w nią – odnotowano również dla tych samych formatów: Preroll/Midroll/Postroll (uCTR: 2,50%), Toplayer (uCTR: 2,02%) oraz Wallpaper (uCTR: 2%).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Reklama internetowa jest przyszłością globalnego marketingu. Wyniki raportu AdMonitor za III kwartał 2012 roku pokazują, że Polska systematycznie zmierza w kierunku zachodnich sąsiadów. Działania promocyjne realizowane za pośrednictwem sieci nie tylko umożliwiają interakcję z użytkownikami, ale również angażują odbiorcę dużo bardziej niż telewizja i zdaje się, że polscy reklamodawcy zaczynają tę właściwość zauważać. Analiza trzeciego kwartału pokazuje, że o ile Double Billboard jest bezdyskusyjnym liderem zestawiania najczęściej wykorzystywanych form kreacji, jego udział znacząco spada względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Na znaczeniu zyskuje natomiast reklama wideo, w tym formaty typu Preroll/Midroll/Postroll – podkreśla Rafał Sobiczewski, Business Development Director, Gemius Polska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Reklama online – ujęcie branżowe

W III kwartale 2012 roku największy udział, w całkowitej liczbie emisji badanych kampanii, odnotowano w branżach: telekomunikacja (24,4%), finanse, ubezpieczenia, maklerstwo (17,4%) oraz motoryzacja (11,1%). Co warte uwagi, w okresie od lipca do września bieżącego roku średnia liczba emisja na kampanię w telekomunikacji wyniosła niespełna 34 mln, co oznacza spadek o 37% względem II kwartału 2012.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Niemal dwukrotny spadek średniej wielkości kampanii w branży telekomunikacyjnej może świadczyć między innymi o większej koncentracji tego segmentu na działaniach sprzedażowych niż akcjach zmierzających do umacniania dobrego wizerunku – dodaje Sobiczewski.

Największym zainteresowaniem internautów w III kwartale 2012 cieszyły się kreacje firm działających w sektorach: czas wolny (CTR: 1,33%), media, książki, CD i DVD (CTR: 1,01%) oraz żywność (CTR: 0,95%).

Raport gemiusAdMonitor przygotowany został w oparciu o dane zgromadzone w badaniu gemiusDirectEffect. Analizie poddano wszystkie kampanie online zrealizowane w III kwartale 2012 roku.

gemiusAdMonitor to cykliczny raport przygotowywany przez firmę Gemius w oparciu o wyniki danych na temat kampanii online realizowanych na rynku polskim, pochodzących z badania gemiusDirectEffect (ad server dla agencji i reklamodawców). Raport gemiusAdMonitor prezentuje ranking najpopularniejszych formatów i uwzględnia wskaźniki dla kampanii internetowych. Ponadto opisano w nim aktywność reklamową online w wybranych sektorach: finanse, telekomunikacja, handel, itp.