Lenovo wykorzystuje nowy kanał komunikacji w kampanii Yoga Notebook 3 Pro – case study

Dom mediowy Universal McCann oraz agencja Reprise Media przeprowadzili kampanię promującą na szeroką skalę urządzenie Lenovo-Yoga Notebook 3 Pro.
O autorze
1 min czytania 2015-12-16

Przez tydzień – od 21 do 28 września 2015 roku – jednym z elementów kampanii był dodatkowy kanał komunikacji – innowacyjne rozwiązanie do marketingu wi-fi w Polsce – JustWIFI.

Celem przeprowadzonej kampanii było promowanie produktu Lenovo – Yoga Notebook 3 Pro. Jest to notebook, który dopasowuje się do użytkownika, pozwalając na pracę na 4 wygodne sposoby: notebooka, podstawki, namiotu i tableta.

Użytkownicy, którzy łączyli się z JustWIFI w miejscach publicznych (galerie handlowe, lotniska, dworce) określali jaki sposób używania sprzętu elektronicznego jest dla nich najwygodniejszy. Po wybraniu preferowanej opcji, użytkownicy mogli przekonać się, że Notebook Yoga 3 Pro spełnia wszystkie ich oczekiwania.

Szukaliśmy innowacyjnego narzędzia, które połączy nasze działania marketingowe – online’owe i offline’owe – więc kampania promująca Yoga Notebook 3 Pro na w ramach sieci JustWIFI spełniła nasze oczekiwania – komentuje Justyna Chmielewska, Brand Manager w Lenovo. – W krótkim czasie w innowacyjny sposób zaangażowaliśmy wielu mobilnych użytkowników. Dotarliśmy z atrakcyjnym przekazem reklamowym do różnorodnych miejsc, w tym sieci handlowych. Ponadto każdy z zainteresowanych użytkowników, który trafił na nasza stronę poprzez JustWIFI przekonał się wcześniej, jak innowacyjnym produktem jest notebook Yoga 3 Pro – dodaje Chmielewska.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Aż 48% użytkowników odpowiedziało na zadane pytanie, a 78% z nich przeszło na stronę Lenovo, klikając w „Poznaj Yoga i połącz”. Blisko 60% użytkowników wskazało tablet jako najwygodniejszy w użytkowaniu, a 31% wybrało laptop. Reklama była wyświetlana w centrach handlowych (m. in. Galeria Krakowska, Galeria Riviera Gdynia, Galeria Factory Warszawa), na lotniskach (m. in. Lotnisko Modlin), na dworcach (Dworzec Główny Kraków).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jak wynika z powyższego, zadane w kampanii pytanie spotkało się z bardzo dobrym przyjęciem ze strony użytkowników – prawie połowa określiła swoje preferencje. Dzięki temu każdy użytkownik przekierowany na stronę Lenovo sam dokonał wyboru i miał pewność, że Yoga Notebook 3 Pro spełnia jego wymagania. Co ciekawe, ponad 39% kontaktów reklamowych zostało wyemitowanych w galeriach handlowych, czyli w bezpośrednim sąsiedztwie miejsca zakupu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Link do kreacji.