Poczta Polska o perspektywach rynku e-commerce

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
eCommerce

Poczta Polska o perspektywach rynku e-commerce

Co nowego dzieje się na rynku e-commerce? Jakie trendy będą dominowały w handlu internetowym w najbliższym czasie? Poczta Polska w której działalności obsługa e-commerce ma duże znaczenie, przygląda się przełomowym wydarzeniom na rynku handlu internetowego.

– Poczta Polska jest silnym partnerem branży e-commerce w Polsce i w związku z tym trzymamy rękę na pulsie. Chcemy wiedzieć, co jest ważne dla handlu internetowego i co nas czeka w przyszłości. Warto przyglądać się też rozwiązaniom, które są nowinkami na Zachodzie, bo niedługo powinny zawitać również do Polski – mówi Sławomir Żurawski, Dyrektor Zarządzający Sprzedażą w Poczcie Polskiej.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Wśród ważnych aspektów, które mogą determinować rozwój e-handlu w przyszłości, analitycy Poczty Polskiej wymieniają handel transgraniczny, m-commerce, rozwój usługi Click&Collect, dynamiczne zarzadzanie dostawą, same day delivery, a także rozwiązania crowdsourcingowe w branży przesyłek. W Polsce, istotne znaczenie może mieć też e-fulfillment (pełna obsługa logistyczna sklepów internetowych) oraz ustawa nakładająca podatek na sklepy wielkopowierzchniowe (co może przyczynić się do przeniesienia części biznesu do e-commerce).

Wraz ze wzrostem wartości rynku e-commerce będzie wzrastać rynek KEP, czyli przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych, ponad 30 proc. wartości rynku KEP w Polsce pochodzi właśnie z obsługi e-commerce. Poczta Polska szacuje, że w 2016 r. rynek KEP w Polsce będzie wart powyżej 5,2 mld zł. Ważne znacznie będzie miał także rozwój usług szybkiego dostarczania przesyłek – maksymalnie w ciągu kilku godzin od zamówienia do dostawy. Takie usługi będą służyć dalszej popularyzacji e-handlu i wzmacniać go w konkurencji z handlem tradycyjnym.

Jakie są perspektywy rozwoju handlu transgranicznego w e-commerce? W najbliższych latach tempo wzrostu handlu cross-border w Europie jest szacowane na 21 proc. r/r. Tymczasem jedynie 13 proc. Polaków kupuje w zagranicznych e-sklepach. Jako powód tak niskiego wskaźnika, analitycy Poczty Polskiej wymieniają m.in. dłuższe terminy dostaw, a w przypadku zakupów dokonywanych poza Unią Europejską także wysokie opłaty celne i podatki.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij