Facebook najbardziej angażujący, LinkedIn najmniej

Tylko 36% użytkowników Instagrama deklaruje, że zagląda do niego codziennie –wynika z badania zrealizowanego przez agencję social media Think Kong we współpracy z SW Research.
O autorze
1 min czytania 2016-02-26

Użytkownicy Facebooka są dużo bardziej aktywni. Aż 65% zagląda do niego co najmniej raz dziennie. W tej samej kategorii, najgorzej z trzech serwisów, które porównano w badaniu wypadł LinkedIn. W jego przypadku tylko 24% użytkowników deklaruje codzienne zaglądanie do serwisu.

„Z naszego badania wynika kilka ciekawych obserwacji. Np. pogłoski o „starzeniu się“ Facebooka są nieprawdziwe. Odsetek codziennych wizyt jest najwyższy w najmłodszej grupie i spada wraz z wiekiem.”–komentuje Norbert Kilen, Strategy Director w Think Kong – „Okazuje się też, że intensywność zaglądania na LinkedIn jest prawie 2 razy większa wśród mężczyzn. Jednocześnie Instagram nie jest wyłącznie „kobiecy” i połowę użytkowników stanowią mężczyźni”.

Badanie zostało zrealizowane w styczniu 2016 r. na losowo dobranej, reprezentatywnej próbie 1000 użytkowników internetu w wieku 18+. Dla każdego z serwisów wybrano grupę reprezentującą jego użytkowników i zapytano o intensywność korzystania z niego przez wybranie jednej z trzech dostępnych opcji. Wyniki opublikowane na stronie agencji są częścią większego projektu badawczego, którego rezultaty będą komunikowane w ciągu najbliższych tygodni.

Pełen opis badania znajduje się pod adresem.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 

Słuchaj podcastu NowyMarketing