Kto ma dostęp do Twoich danych?

Kto ma dostęp do Twoich danych?

Ochrona danych osobowych jest istotnym zagadnieniem w dobie wszechobecnej technologii. Europejczycy zdają sobie sprawę z wysokiej wagi ochrony prywatności. Przynajmniej deklaratywnie.

26 tys. obywateli reprezentujących wszystkie Państwa należące do Unii Europejskiej poddano badaniu dot. ochrony danych osobowych w sieci. 74% badanych odpowiedziało, że są przekonani, że w ostatnim roku wzrosło ryzyko padnięcia ofiarą przestępczości poprzez sieć Internet. Aż 89% respondentów twierdzi przy tym, że unika ujawniania danych osobowych w Internecie.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Was też zaskakują tak świetne wyniki? Wygląda na to, że 9 na 10 Europejczyków zastanowi się co najmniej dwa razy zanim opublikuje cokolwiek na Facebooku. Codzienne obserwacje pracownika branży interaktywnej wskazują na coś kompletnie odwrotnego. Jak na ironię, mimo świadomości zagrożeń, internauci bardzo często sami udostępniają poufne, prywatne informacje w Internecie.

Powyższy problem został zaprezentowany w ciekawy sposób w kampanii społecznej Ask Dave, zorganizowanej przez Belgijskie Stowarzyszenie Sektora Finansowego (Belgian Financial Sector Federation). Idea kampanii polegała na tym, że ochotnicy mieli możliwość spotkania się z jasnowidzem o imieniu Dave, który w rzeczywistości był podstawionym aktorem.

Dave demonstrował próbkę swoich możliwości i korzystając z „tajemnej mocy”, przedstawiał każdemu poufne informacje z ich życia. Ludzie byli przerażeni słysząc szczegóły na temat swoich transakcji finansowych czy numeru dokumentu tożsamości. Jednak po chwili przerażenia za plecami jasnowidza opadła zasłona i tajemnica jego mocy wyszła na jaw. Grupa informatyków przeczesywała Internet i przez ukrytą słuchawkę przekazywała Dave’owi informacje, które dane osoby same udostępniły w sieci.

Kampania w mocny i obrazowy sposób pokazuje, jak ludzie bez odrobiny zastanowienia, publikują poufne informacje na swój temat. Warto obejrzeć klip na YouTube i zastanowić się, jakie informacje na swój temat można znaleźć w Internecie.

Na koniec pozwolę sobie zaapelować do koleżanek i kolegów z branży: w 2013 roku dbajcie jeszcze lepiej o prywatność i bezpieczeństwo danych osobowych uczestników Waszych kampanii. W naszych rękach spoczywa coraz więcej wrażliwych informacji.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij
Reklama Zamknij