TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Raport Blogi Kulinarne 2012 – raport Olgi Smile

Największy blog kulinarny odwiedza milion osób miesięcznie, dwanaście blogów notuje ruch powyżej 100 tys. użytkowników co miesiąc. W Polsce zarejestrowanych jest prawie 3 tys. blogów z przepisami, które odwiedza 9 mln Polaków. Przegląd blogów można znaleźć w raporcie przygotowanym przez Olgę Smile.
O autorze
1 min czytania 2012-12-21

Olga Smile dziennikarka kulinarna, PR-owiec, autorka 5 książek kucharskich, prowadzi od 6 lat autorskiego bloga www.OlgaSmile.com. Specjalizuje się w fotografii kulinarnej na potrzeby wydawnictw, prasy, Internetu oraz współpracuje z agencjami reklamowymi. Jej wyczucie smaku i umiejętność komponowania potraw sprawiły, że stworzyła silną markę wokół której zgromadziła olbrzymie grono stałych i zaangażowanych czytelników. Z pasją przystępuje do nowych wyzwań i angażuje się w projekty kulinarne. Uśmiecha się przez większość życia wierząc, że uśmiech łagodzi obyczaje i sprawia, że życie staje się łatwiejsze, w końcu jak sama mówi „nazwisko zobowiązuje.”

Z raportu można dowiedzieć się, którzy blogerzy kulinarni:

  • prowadzą autorskie programy kulinarne telewizyjne lub radiowe,
  • cyklicznie publikują w magazynach, prasie i serwisach internetowych,
  • współpracują z prasą, publikując zdjęcia potraw i przepisy w druku lub serwisach internetowych,
  • przeprowadzili efektywnie największe konkursy internetowe w kulinariach,
  • wykonują odpłatne zdjęcia na zlecenia oraz stylizacje dań w ramach wykonywanych sesji fotograficznych,
  • prowadzą warsztaty kulinarne,
  • publikują filmy na Youtube,
  • mają fan page na Facebooku powyżej 3000 fanów,
  • przygotowały własne aplikacje mobilne,
  • poszerzyły swoją działalność o usługi cateringowe,

Najpopularniejszymi blogami kulinarnymi są: Kwestia Smaku, Kotlet.tv, Moje Wypieki, Pozytywna Kuchnia  i blog Olgi Smile. Blogosferę kulinarną zdominowały kobiety. Jednak na YouTube najpopularniejszy kanał prowadzi mężczyzna.

– Fakt, że Polacy szukają przepisów w sieci wykorzystują blogerzy. Jedni tworzą własne aplikacje mobilne z przepisami, inni uruchamiają kanały wideo na YouTube – podkreśla Rafał Krzyżański z Listonic. Najpopularniejszymi kanałami wideo są: Kocham Gotować (ponad 55 tys. widzów), Kotlet.tv (ponad 14 tys. widzów) i Pozytywna Kuchnia (ponad 6 tys. widzów). Blogi kulinarne to także interakcja z fanami, między innymi na profilach serwisu Facebook. Największą ilością fanów cieszy się Fan Page Kwestii Smaków – ponad 83 tysiące, następnie Moje Wypieki – ponad 62 tysiące i Kocham Gotować – ponad 49 tys. fanów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Blogerzy kulinarni nie tylko gotują i publikują przepisy. – Raport ukazuje blogerów kulinarnych jako kreatywne i otwarte osoby, działające na wielu płaszczyznach – chwali Olga Smile, blogerka kulinarna i autorka raportu. Publikacja została podzielona na kilkanaście działów, w każdym przedstawione zostały sylwetki blogerek publikujących przepisy w prasie, współpracujących z telewizjami czy piszących książki kucharskie. Jedni sprzedają zdjęcia potraw czy robią sesje na zlecenie, drudzy prowadzą firmy cateringowe, jeszcze inni organizują konkursy i warsztaty.

O wszystkich można przeczytać w raporcie autorstwa Olgi Smile i Listonic.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się