14 ważnych zmian, które Google wprowadziło w minionym roku

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
14 ważnych zmian, które Google wprowadziło w minionym roku

Innowacyjne projekty, zwłaszcza te związane z Internetem, to wizytówka Google. Rok 2015 zapisał się pod tym względem dość wyraźnie na kartach historii tej firmy. Rozwój algorytmu wyszukiwania na urządzenia mobilne, mocniejszy nacisk na społeczności, aż po… utworzenie olbrzymiego holdingu.

To skrót z zestawienia najciekawszych zmian u internetowego giganta w minionym roku, przygotowanego przez agencję SEMTEC.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Po pierwsze: mobile

Trzeba przyznać - w Google 2015 rok stanął pod znakiem dogadzania użytkownikom urządzeń przenośnych. Począwszy od wprowadzenia czynnika rankingowego „mobile-friendly”, który z założenia degradować ma w mobilnych wynikach wyszukiwania strony internetowe niezoptymalizowane pod urządzenia przenośne, aż po aktualizację systemu Android. Wersja 6.0  Marshmallow oddała użytkownikowi większą kontrolę nad tym, do czego smartfonowe aplikacje mają dostęp. 

W kontekście mobile nie można także pominąć m.in. projektu Accelerated Mobile Pages, który ma poprawić czas ładowania stron mobilnych. 

Po drugie: wyszukiwarka

Korekty tradycyjnie nie mogły ominąć także flagowego narzędzia mocarza z Mountain View, czyli wyszukiwarki internetowej. Przypomnijmy, że to w sierpniu ubiegłego roku wygląd zmieniła strona rezultatów wyszukiwania z wynikami lokalnymi. Głośnym echem odbiło się także wprowadzenie mechanizmu sztucznej inteligencji „RankBrain” do algorytmu wyszukiwarki. Teraz Google wie o co nam chodzi, zanim jeszcze… wpiszemy to w wyszukiwarce. Mówiąc wprost: wyszukiwarka „odgaduje” nasze intencje. 

Po trzecie: społeczności

Google mocny nacisk postawił także na społeczności. Już w lutym 2015 roku zawarta została umowa, na mocy której Google dostał dostęp do wszystkich publicznych tweetów po to, by móc je szybciej prezentować w wynikach wyszukiwania. Z kolei w końcówce roku – na przełomie października i listopada – wdrożono płatną wersję największego na świecie serwisu społecznościowego, strumieniującego filmy wideo. To YouTube Red, który w przeciwieństwie do starszego brata, pozbawiony jest reklam.

Zmian doczekali się także użytkownicy Google+. Poprawiono niektóre funkcjonalności, dodano nowe i mocno odświeżono wygląd serwisu.

I… inne

Ponadto istotne dla funkcjonowania Google było powołanie holdingu Alphabet. Skupił on wiele firm dotychczas prowadzonych przez kalifornijską firmę. Śmiało można więc powiedzieć, że ten konglomerat już w pierwszym dniu istnienia, stał się jedną z najpotężniejszych organizacji na świecie. 

Więcej informacji o tym, jakie istotne zmiany zaszły w Google w 2015 roku znajduje się na poniższej infografice. 

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij