MEC wprowadza Light Viewer Selektor

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
MEC wprowadza Light Viewer Selektor

MEC wdrożył technologię umożliwiającą selektywne dotarcie do light viewerów telewizji za pośrednictwem e-wideo.

Light Viewer Selektor ma pomóc efektywnie planować kampanie wideo w internecie, wzbogacając targetowanie demograficzne o selektywne docieranie do konsumentów, którzy poświęcają niewiele czasu na oglądanie telewizji. 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

MEC wprowadza Light Viewer Selektor, technologię wspierającą planowanie kampanii wideo skierowanych do light viewerów tradycyjnej telewizji. Narzędzie pozwala identyfikować w sieci osoby, które oglądają telewizję poniżej 2 godzin dziennie i kierować do nich reklamy wideo. 

- Telewizja to wciąż masowe i zasięgowe medium, ale z roku na rok lekko topnieje jej znaczenie wśród młodych odbiorców. Jeśli 10 lat temu ponad 56 proc. widzów w wieku 16-24 lata codziennie oglądało telewizję, to już w 2015 tylko nieco ponad 43 proc. O 21 minut skurczył się też czas oglądania w tej grupie. To oznacza, że znacznie kosztowniejsze jest dziś dotarcie do takiej grupy wyłącznie za pośrednictwem tradycyjnej telewizji – mówi Anna Geryło, TV group head w MEC. 

Większość telewizyjnych light viewerówi, szczególnie tych młodych, to osoby, które aktywnie korzystają z internetowego wideo. MEC na podstawie szerokiego badania na próbie 10 tys. widzów wypracował charakterystykę telewizyjnych light viewerów.  Dzięki pomiarowi cookie zostały pasywnie zebrane również informacje o wzorcach korzystania z internetu przez light viewerów telewizji. Mając zdefiniowany profil takich widzów, agencja namierza w sieci ich „behawioralnych bliźniaków” i do nich kieruje reklamy e-wideo. 

- O ile w szerokich grupach demograficznych nie widać istotnych różnic w kosztach budowy zasięgu po uzupełnieniu telewizji reklamami wideo w sieci, to już w przypadku np. osób w wieku 16-24 lata koszt dobudowania kolejnego punktu zasięgu spada nawet o kilkanaście procent w sytuacji gdy przeznaczymy 10 proc. budżetu na reklamę w sieci. Nie oznacza to jednak, że Light Viewer Selektor jest wsparciem jedynie w dotarciu do młodych e-widzów - mówi Anna Geryło.  

W populacji polskich telewidzów jest ok 30 proc. light viewerów (osób oglądających do 2 godzin dziennie), wśród widzów w wieku 16-24 lata to aż 67 proc. odbiorców. Wśród light viewerów nadreprezentowani są mężczyźni i mieszkańcy największych miast oraz przedmieść. Jak pokazało badanie MEC, pory najintensywniejszego korzystania z internetu przez light-viewerów pokrywają się z godzinami telewizyjnego prime-time. 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij