Zgłoszenia do 17. edycji konkursu SAR Effie Awards 2016 ruszyły 8 kwietnia. Dołącz do najlepszych

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Zgłoszenia do 17. edycji konkursu SAR Effie Awards 2016 ruszyły 8 kwietnia. Dołącz do najlepszych

Dostrzeganie trendów oraz umiejętność przystosowania się do nieustannie zmiennego rynku i konsumenta decyduje o efektywnym działaniu marki. SAR Effie Awards jest najważniejszym konkursem, który nagradza i promuje komunikację marek wyróżniającą się na rynku poprzez wyjątkowo efektywne działania...

...komunikacyjne i wysokie wyniki biznesowe. Zgłoszenia trwają od 8 kwietnia i można nadsyłać je w dwóch terminach: 1 termin – do 20 maja oraz 2 termin – do 31 maja.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W konkursie mogą wziąć udział projekty, które były zrealizowane na terenie Polski w okresie 1.01.2015 – 31.03.2016. Zgłoszenia można dokonać poprzez platformę konkursową platforma.sar.org.pl.

W tegorocznym konkursie jest 25 kategorii konkursowych. Kategoria Napoje została podzielona na Napoje Alkoholowe i Napoje Bezalkoholowe, a kategoria Launch rozszerzona do Launch / Relaunch. Z kategorii Artykuły Nieżywnościowe została wydzielona kategoria Uroda i pielęgnacja. Powstały też 2 nowe kategorie: Brand Experience oraz Branded Content.

W kategorii specjalnej Brand Experience nagradzane będą kampanie, których podstawą było zbudowanie niepowtarzalnego doświadczenia odbiorcy z marką. Działania, które pozwoliły na unikalny, rzeczywisty lub wirtualny kontakt z marką lub produktem wśród nieprzypadkowej grupy celowej.

„Postanowiliśmy rozszerzyć kategorie specjalne o Brand Experience dostrzegając rosnącą rolę doświadczenia i użyteczności jako wartości, w które marki wręcz zmuszone są inwestować wobec zmian zachodzących na rynku. Zmian zarówno biznesowych, jak i związanych z zrachowaniami konsumenckimi. Nowe i dysruptywne modele wykorzystywane np. przez Ubera, Airbnb czy Netflixa głęboko transformują poszczególne branże, a ich kluczową propozycją jest łatwiejsze, przyjazne i dopasowane do potrzeb użytkowników doświadczenie usługi czy produktu. Punkty sprzedaży w niektórych kategoriach stają się showroomami, które to doświadczenie kreują i wzmacniają. Te trendy wymuszają na marketerach stałe poszukiwanie narzędzi, kanałów i pomysłów dających dzisiaj najlepsze możliwości budowania efektywnego i ciekawego doświadczenia z marką. Chcielibyśmy nagrodzić projekty i marki, które na unikalnym brand experience oparły swoje działania marketingowe i przyniosło to znakomite biznesowe rezultaty” - powiedział Dariusz Andrian CEO, VML Poland.

„(...) Marka Effie zobowiązuje, nie tylko do poszukiwania skutecznej komunikacji, ale również do wychodzenia na przeciw zmianom. Od paru lat na polskim rynku reklamowym coraz mocniej swoją obecność zaznaczają projekty, które są nastawione na budowanie przestrzeni, w której konsument może przeżyć emocje związane z daną marką. Parę przykładów: "Verva Street Racing", "BMW Jazz Club", "Męskie Granie", "Kuchnia Spotkań IKEA", "Lot na byle czym" - Red Bull, "Run Warsaw" - NIKE i wiele wiele innych. Również dlatego też Komitet Effie w tym roku stworzył nową kategorię pt. "Brand Experience" – powiedział Szymon Walkiewicz Partner WALK, Prezes Klubu Agencji Eventowych.

Druga wprowadzona kategoria specjalna Branded Content ma wyróżnić działania, dzięki którym komunikacja dotarła efektywnie do danej grupy docelowej za pomocą oryginalnych treści nie będących standardowym formatem reklamowym.

„Branded Content jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się dziedzin komunikacji marketingowej i obszarem, w którym widzimy ogromny potencjał. To właśnie w ramach branded content coraz częściej realizowane są niestandardowe działania spełniające dwa najważniejsze warunki kampanii nagradzanych w Effie – ponadprzeciętną skuteczność i innowacyjność. Czekamy na projekty, które zdobędą uznanie jurorów dogłębnym zrozumieniem konsumenta i umiejętnym połączeniu jego zainteresowań z celami marki. Działania, które będą pokazywać jak tworząc oryginalne treści nie będące standardową reklamą można skutecznie docierać do konsumenta, angażować go i uzyskiwać spektakularne wyniki biznesowe.” – Elżbieta Twardowska, Dyrektor Strategiczny Ogilvy Brand Consulting.

Nad kształtem tegorocznego konkursu czuwa Komitet Organizacyjny w składzie: Marcin Gaworski – 180heartbeats + Jung von Matt, Jakub Kamiński – Brain, Michał Wronecki – Brasil, Agnieszka Gajzler – Isobar, Paweł Kastory – DDB&tribal, Piotr Górecki – Directors, Cezary Antoń – Fat baby, Anna Pańczyk – Grey, Marek Żołędziowski – Group One, Małgorzata Węgierek – Havas Media Group, Monika Bierwagen – Isobar, Maciej Korobacz – Just, Paweł Gala – MEC, Szymon Kukanów – Media Direction OMD, Anna Dzierzędzka – MediaCom Warszawa, Elżbieta Twardowska – Ogilvy&Mather, Robert Plesko – OMD Macroscope, Patrycja Bruź-Soniewicka – Saatchi & Saatchi Poland, Magdalena Czaja – San Markos, Beata Golubińska – SMG, Dariusz Andrian – VML, Szymon Walkiewicz – Walk.

Konkurs wspierają Sponsorzy i Partnerzy: Radio Zet, TVN, Onet, AMS, Facebook, New Age Media, Premium TV, IMS, Nespresso, Kukbuk. Patronat nad wydarzeniem objęli: Radio Zet Chilli, Forbes, Monitor Magazine i Wirtualnemedia.pl. Audytorem konkursu jest Firma Prawnicza LSW. Patronem głównym konkursu i gali jest Konfederacja Lewiatan. Ogłoszenie wyników konkursu Effie Awards 2016 nastąpi w trakcie Gali 24 października 2016 r. w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej.

Dołącz do najlepszych! Więcej informacji, regulamin i wzory dokumentów zgłoszeniowych dostępne są na www.effie.pl.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij