Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Blog Play najlepszym blogiem firmowym 2012

Już po raz piąty polskie firmy rywalizowały w konkursie na Blog Firmowy Roku. Drugi rok z rzędu miano bloga roku otrzymała marka Play. W pierwszej dziesiątce znalazł się również blog Orange, blog Jurka Owsiaka oraz blog Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie.
O autorze
1 min czytania 2013-01-15

Wyniki konkursu zostały ogłoszone 15 stycznia podczas seminarium „5 lat blogowania firmowego w Polsce” zorganizowanego w Collegium Civitas. Wyniki konkursu wykazały, że blogi firmowe są przede wszystkim domeną małych i średnich firm. To właśnie one zdobyły największą liczbę nagród w konkursie. Blogi oceniane były trzech kategoriach – blog młody, blog dojrzały i blog profesjonalny. Od 2012 roku funkcjonuje również dodatkowa kategoria – blog startupu, w której wystartowało 15 firm.

Polskie blogi firmowe są prowadzone w coraz bardziej profesjonalny sposób. Jak wynika z czwartej fali badania polskiej blogosfery firmowej zrealizowanej na przełomie roku już 38% polskich blogów firmowych jest prowadzonych dłużej niż 2 lata, a 15% z nich ponad 4 lata. Co ciekawe, wiele firm decyduje się na prowadzenie dwóch blogów – deklaruje to 18% z nich.

Od kilku lat sukcesywnie rośnie znaczenie blogów w komunikacji firm. Aż 63% badanych firm deklaruje, że blog jest ważnym lub bardzo ważnym kanałem komunikacji dla marki. Głównymi celami, jakie mają realizować blogi są: wyróżnianie się na tle konkurencji, zwiększenie wiarygodności firmy oraz budowanie pozycji firmy, jako eksperta w swoim segmencie. 87% firm piszących blogi promuje je na swoich stronach internetowych.

Najlepsze polskie blogi firmowe 2011 roku:

KATEGORIA “STARTUP”

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

KATEGORIA “BLOG MŁODY” (prowadzony od 3 miesięcy do 1 roku)

KATEGORIA “BLOG DOJRZAŁY” (prowadzony od 1-2 lat)

Słuchaj podcastu NowyMarketing

KATEGORIA “BLOG PROFESJONALNY” (prowadzony powyżej 2 lat)

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

BEST IN SHOW (największa ilość punktów bez względu na kategorię)

WYRÓŻNIENIA SPECJALNE

Od trzech lat blogi są oceniane przez studentów. W tej edycji konkursu jurorami byli studenci specjalizacji „Nowe Media” realizowanej przez Collegium Civitas we współpracy z IAB Polska. Przy ocenie blogów pod uwagę brane są przede wszystkim kryteria związane z otwartością i przełamywaniem stereotypów w komunikacji firm.

Pomysłodawca i organizatorem konkursu jest Dominik Kaznowski, który od 6 lat tworzy bloga blogifirmowe.com. Każdej edycji konkursu towarzyszy również badanie firmowej blogosfery w Polsce. Partnerami konkursu i konferencji są Collegium Civitas, IAB Polska oraz PBI. Pełne wyniki konkursu są dostępne na www.blogifirmowe.com.