Blog Play najlepszym blogiem firmowym 2012

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Blog Play najlepszym blogiem firmowym 2012

Już po raz piąty polskie firmy rywalizowały w konkursie na Blog Firmowy Roku. Drugi rok z rzędu miano bloga roku otrzymała marka Play. W pierwszej dziesiątce znalazł się również blog Orange, blog Jurka Owsiaka oraz blog Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie.

Wyniki konkursu zostały ogłoszone 15 stycznia podczas seminarium „5 lat blogowania firmowego w Polsce” zorganizowanego w Collegium Civitas. Wyniki konkursu wykazały, że blogi firmowe są przede wszystkim domeną małych i średnich firm. To właśnie one zdobyły największą liczbę nagród w konkursie. Blogi oceniane były trzech kategoriach – blog młody, blog dojrzały i blog profesjonalny. Od 2012 roku funkcjonuje również dodatkowa kategoria – blog startupu, w której wystartowało 15 firm.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Polskie blogi firmowe są prowadzone w coraz bardziej profesjonalny sposób. Jak wynika z czwartej fali badania polskiej blogosfery firmowej zrealizowanej na przełomie roku już 38% polskich blogów firmowych jest prowadzonych dłużej niż 2 lata, a 15% z nich ponad 4 lata. Co ciekawe, wiele firm decyduje się na prowadzenie dwóch blogów – deklaruje to 18% z nich.

Od kilku lat sukcesywnie rośnie znaczenie blogów w komunikacji firm. Aż 63% badanych firm deklaruje, że blog jest ważnym lub bardzo ważnym kanałem komunikacji dla marki. Głównymi celami, jakie mają realizować blogi są: wyróżnianie się na tle konkurencji, zwiększenie wiarygodności firmy oraz budowanie pozycji firmy, jako eksperta w swoim segmencie. 87% firm piszących blogi promuje je na swoich stronach internetowych.

Najlepsze polskie blogi firmowe 2011 roku:

KATEGORIA “STARTUP”

KATEGORIA “BLOG MŁODY” (prowadzony od 3 miesięcy do 1 roku)

KATEGORIA “BLOG DOJRZAŁY” (prowadzony od 1-2 lat)

KATEGORIA “BLOG PROFESJONALNY” (prowadzony powyżej 2 lat)

BEST IN SHOW (największa ilość punktów bez względu na kategorię)

WYRÓŻNIENIA SPECJALNE

Od trzech lat blogi są oceniane przez studentów. W tej edycji konkursu jurorami byli studenci specjalizacji „Nowe Media” realizowanej przez Collegium Civitas we współpracy z IAB Polska. Przy ocenie blogów pod uwagę brane są przede wszystkim kryteria związane z otwartością i przełamywaniem stereotypów w komunikacji firm.

Pomysłodawca i organizatorem konkursu jest Dominik Kaznowski, który od 6 lat tworzy bloga blogifirmowe.com. Każdej edycji konkursu towarzyszy również badanie firmowej blogosfery w Polsce. Partnerami konkursu i konferencji są Collegium Civitas, IAB Polska oraz PBI. Pełne wyniki konkursu są dostępne na www.blogifirmowe.com. 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij