– Młode mamy nie czują się doceniane przez swoich partnerów i bliskich. Urlop macierzyński – zdaniem wielu mężczyzn – to chwila odpoczynku od pracy, a zajmowanie się dzieckiem to naturalny obowiązek kobiety, który nie zasługuje na uznanie. To dlatego zdecydowaliśmy się na realizację tej kampanii – tłumaczy Daria Łamejko-Biedrzycka z agencji Brandblooming, odpowiedzialnej za strategię kampanii.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
W kampanii „Mama na medal” młode mamy przedstawiane są jako silne kobiety, mistrzynie multizadaniowości. Kreacja sesji i całej kampanii „Mama na medal” nawiązuje do prac „We can do it” J. Howarda Millera i Roy’a Lichtensteina – mamy są stylizowane na pop-artowe superbohaterki, a grafiki kampanii są utrzymane w konwencji komiksowej.
Realizacja kampanii
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Działania w ramach kampanii prowadzone są od 20 maja do końca roku na stronie www.mamanamedal.com, w social mediach (Facebook, Youtube), w dedykowanej sekcji serwisu parenting.pl, na znanych blogach parentingowych oraz w prasie parentingowej (Dziecko, M jak Mama, Claudia Mama, Dobra Mama). Obejmują także kampanię odsłonową skierowaną do rodziców niemowląt oraz reklamę POS. Za zakup mediów odpowiada White Paper Agency.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampania trafia w czuły punkt, jakim jest poczucie dowartościowania u młodych matek. Grafika opublikowana na fanpage’u Canpol babies obrazująca główny problem poruszany w ramach kampanii stała się wirusowym memem, który w niespełna 3 dni dotarł organicznie do ponad 4 000 000 użytkowników Facebooka.
– Około 11 milionów millenialsów w Polsce, z których wielu już jest albo wkrótce będzie młodymi rodzicami to łakomy kąsek dla firm związanych z branżą parentingową. Rodzice z młodego pokolenia to świadomi konsumenci, sceptyczni wobec reklam. Cenią marki, które ich rozumieją. Kampania Canpol babies odpowiada na ich potrzeby – podkreśla Jarosław Sosiński z White Paper Agency.
Strategia kampanii: Brandblooming
Realizacja kampanii: Brandblooming i White Paper Agency
Zakup mediów: White Paper Agency