fot. fashionleapforclimate.com
ABOUT YOU, YOOX NET-A-PORTER i Zalando rozszerzają swoją inicjatywę „FASHION LEAP FOR CLIMATE”. W drugim roku tej wyjątkowej współpracy, rozpoczętym w lipcu 2023 r., trzej wiodący detaliści internetowi udoskonalają wspólnie stworzoną platformę edukacyjną w zakresie klimatu i poszerzają liczbę zaproszonych partnerów do 250, w porównaniu z 55, którzy dołączyli do inicjatywy w udanym, pierwszym roku działania.
Zobacz również
Uruchomiona w 2022 roku, dzięki wyjątkowej współpracy ABOUT YOU, YOOX NET-A-PORTER i Zalando, platforma FASHION LEAP FOR CLIMATE wspiera marki modowe w mierzeniu ich śladu węglowego i w wyznaczaniu celów opartych o naukę o klimacie[1]. Marki partnerskie tych trzech sprzedawców internetowych, które wzięły udział w inicjatywie w pierwszym roku działania platformy, po ukończeniu programu edukacyjnego raportują wzrost pewności siebie, ze znacznym, bo 85 proc. wzrostem zrozumienia celów opartych o naukę (Science Based Targets – SBT)[2].
Wszyscy dotychczasowi uczestnicy programu twierdzą, że poleciliby FASHION LEAP FOR CLIMATE innym oraz, że dzięki tej inicjatywie są lepiej przygotowani do wyznaczania w przyszłości celów opartych na podstawach naukowych. Jednocześnie ponad połowa z nich deklaruje, że dzięki zdobytej dotychczas wiedzy, planuje wyznaczyć swoje SBT w ciągu następnego roku. Niemal wszyscy (bo 91 proc.) podkreślili, że cenią oferowaną przez platformę możliwość współpracy, która zachęca do dyskusji i wymiany pomysłów z ekspertami oraz innymi przedstawicielami branży.
Pierwszy rok programu FASHION LEAP FOR CLIMATE umożliwił trzem sprzedawcom internetowym pozyskanie informacji dotyczących optymalizacji działania platformy, tak aby zmaksymalizować postęp w wyznaczaniu celów klimatycznych opartych o podstawy naukowe. W drugim roku działania projektu, ABOUT YOU, YOOX NET-A-PORTER i Zalando koncentrują się na zapewnieniu większej liczbie wybranych marek partnerskich jeszcze lepszej jakości i elastyczności. Uczestnicy będą mieli teraz możliwość dołączenia do ośmiotygodniowego kursu prowadzonego na żywo (składającego się z ośmiu godzin w ramach czterech modułów), poprzez ścieżkę zaangażowania, która zapewnia indywidualne wsparcie lub uczenia się całkowicie samodzielnie, za pomocą funkcji nauki na żądanie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Program stanowi istotną część działań związanych z klimatem tych trzech internetowych sprzedawców. Każdy z nich pracuje nadwspieraniem redukcji emisji swoich marek partnerskich, aby osiągnąć własne cele zakresu 3[3]. Patrząc w przyszłość, sprzedawcy widzą potencjał w skalowaniu zasięgu platformy, aby stała się dostępna dla każdego partnera i dla szeroko pojętej branży.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– W ABOUT YOU wierzymy, że współpraca i przejrzystość są kluczem do wprowadzenia zrównoważonych zmian w całej branży. Tworzy to nie tylko poczucie odpowiedzialności, ale także umożliwia porównywanie pomiędzy firmami, co prowadzi do pozytywnych zmian w sektorze mody. Jesteśmy dumni z ubiegłorocznych dobrych wyników FASHION LEAP FOR CLIMATE i cieszymy się – wraz z Zalando i YOOX NET-A-PORTER – z rozpoczęcia drugiego roku współpracy. Pomyślne ukończenie programu edukacyjnego przez pierwsze z naszych marek partnerskich to kluczowy krok we właściwym kierunku. Jesteśmy przekonani, że do wprowadzenia trwałych zmian potrzebne będą wspólne dla całej branży działania i inicjatywy – Hannes Wiese, Co-CEO, ABOUT YOU Holding SE.
– W YOOX NET-A-PORTER stawiamy sobie ambitne cele związane ze zmniejszeniem naszego wpływu na środowisko. Nasi partnerzy to najbardziej poszukiwane marki w branży mody luksusowej i jesteśmy dumni, że możemy ich wspierać w poruszaniu się po tym złożonym temacie i zmniejszaniu naszego wspólnego śladu węglowego. Po obiecujących wynikach pierwszego roku FASHION LEAP FOR CLIMATE, z radością rozpoczynamy drugi rok współpracy z ABOUT YOU i Zalando. Inicjatywa ta reprezentuje potencjał współpracy w całej branży, wykorzystując wspólną ambicję stworzenia bardziej zrównoważonej przyszłości dla mody – Alison Loehnis, ad interim CEO, YOOX NET-A-PORTER.
– W Zalando angażujemy się w łączenie ze sobą różnych interesariuszy z branży, by wspólnie stawiać czoła wyzwaniom. Wierzymy, że jest to kluczowe, by wywierać pozytywny wpływ na całą branżę. Z dumą świętujemy drugi rok FASHION LEAP FOR CLIMATE we współpracy z ABOUT YOU, YOOX NET-A-PORTER i Quantis, jednej z naszych najważniejszych wspólnych inicjatyw, która wspiera naszych partnerów w wyznaczaniu własnych celów klimatycznych opartych o wiedzę naukową. To bardzo budujące, jak dzięki tej inicjatywie zwiększyła się pewność siebie marek partnerskich w podejmowaniu działań na rzecz klimatu. Głęboko wierzymy, że takie partnerstwa są siłą napędową postępu, i że tylko wspólna praca będzie w stanie zapewnić długotrwały wpływ – David Schneider, Co-CEO, Zalando.
Platforma edukacyjna FASHION LEAP FOR CLIMATE jest w pełni finansowana przez ABOUT YOU, YOOX NET-A-PORTER i Zalando, a jej kuratorem jest firma konsultingowa Quantis. Marki partnerskie ABOUT YOU, YOOX NET-A-PORTER i Zalando zainteresowane poznaniem sposobów mierzenia emisji gazów cieplarnianych, ustalania celów zgodnych z nauką o klimacie i przesyłania ich do SBTi, a także sprzedawcy detaliczni zainteresowani przyspieszeniem przyjęcia celów opartych na nauce wśród swoich marek partnerskich, proszeni są o kontakt: [email protected]
Więcej informacji o FASHION LEAP FOR CLIMATE znajduje się na stronie.
[1] Oparte na nauce cele wyznaczone przez Science Based Targets initiative (SBTi), globalne partnerstwo pomiędzy UN Global Compact, CDP, World Resources Institute oraz World Wide Fund for Nature.
[2] Uczestnicy ocenili swoje zrozumienie SBT na poziomie 3,9 przed skorzystaniem z platformy edukacyjnej Fashion Leap for Climate i na 7,2 po programie edukacyjnym, co oznacza wzrost o 85%. Maksymalna ocena w tym badaniu to 10, gdzie 10 oznaczało doskonałe zrozumienie.
[3] Działania YOOX NET-A-PORTER w zakresie redukcji emisji przyczyniają się do realizacji, zatwierdzonych w 2021 roku, celów opartych na wiedzy naukowej wyznaczonych przez spółkę macierzystą – Richemont.
PS Zalando wprowadza rekomendacje rozmiarów oparte na wymiarach sylwetek klientów
Zalando jako pierwsza firma o takiej skali wprowadza funkcję pomiaru ciała, aby pomóc klientom w znalezieniu odpowiedniego rozmiaru. Nowa funkcja pojawi się najpierw w trzech europejskich krajach.