97% prac naukowych o klimacie wskazuje zgodnie, że to człowiek odpowiada za globalne ocieplenie – wskazuje portal Nauka o klimacie. Ten wynik nie przekonuje jednak znacznej części naszego społeczeństwa. Zaledwie co trzeci z badanych przez instytut badań i opinii ARC Rynek i Opinia Polaków zgadza się z tym wnioskiem. Natomiast połowa ankietowanych obarcza winą za ten stan rzeczy zarówno nas samych jak i naturę. I choć siła wpływu na te zmiany każdego z nas z osobna jest niewielka, to jednak suma tych wszystkich działań ma już ogromne znaczenie. Dlatego tylko działając wspólnie możemy temu zaradzić.
Acer od lat prowadzi różne działania na rzecz odpowiedzialnej gospodarki, takie jak optymalizacja łańcuchów dostaw, tworzenie energooszczędnych rozwiązań (między innymi z certyfikatem Energy Star), działań w ramach projektu Earthion czy jeszcze bardziej przyjaznych produktów z linii Vero.
Zobacz również
Start wyjątkowego wyścigu
W ramach akcji „Join the green race” firma Acer stworzyła film, który zachęca do podjęcia działań na rzecz Ziemi.
Nasz spot to opowieść o pędzącym współczesnym świecie i poszukiwaniu w nim swojego miejsca. To zarazem wyzwanie, które rzucamy konsumentom i naszej konkurencji, by stanęli do Green Race’u i razem z nami pościgali się w rozwiązaniach i działaniach, które pomogą środowisku. W tym wyścigu najważniejszy jest udział. Dzięki temu wszyscy, my dzisiaj i przyszłe pokolenia, na tym wygramy – wyjaśnia Jeremi Rybak, head of marketing Acer Poland.
W ramach kampanii prowadzone będą różne akcje edukacyjne w mediach społecznościowych marki oraz w ramach współpracy z wybranymi influencerami i znanymi w Polsce osobami. Jedną z nich jest aktorka i zarazem ambasadorka Acer, Magdalena Boczarska, która została głosem wspomnianego filmu. Kolejne akcje i osoby w nią zaangażowane zostaną zapowiedziane przy kolejnych etapach tego projektu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Green Acer… Green Race… Jedna, drobna zmiana w zapisie wystarczyła, by zamanifestować wielką zmianę, jaką przechodzi nasz klient. A jaką to ma siłę symboliczną! Uświadamia nam moc sprawczą jednego, małego gestu. Jak wyrzucenie butelki do kosza na plastik. Albo wyłączenie telewizora ze stand by. Takie nieznaczne, prawie niezauważalne ruchy, pomnożone razy tysiąc czy milion osób, może mieć ogromne znaczenie dla środowiska – uzupełnia Sławomir Skowerski, szef copywriterów GoldenSubmarine, jeden ze współtwórców kampanii.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Prócz manifestu, w ramach kampanii internauci mogą zobaczyć szereg rozmaitych formatów wizualnych – m.in. postów socialmediowych na Facebooku i Instagramie, reklam wideo czy bumperów na YouTube. Akcji towarzyszy konkurs w socialmediach ze wsparciem influencerskim. Znani instagramerzy zachęcają wszystkich do wzięcia udziału w specjalnym challenge’u #JoinTheGreenRace i zaprezentowaniu swoich proekologicznych działań na rzecz środowiska. Nagrodami są m.in. laptopy Aspire Vero. Za kreację i realizację kampanii odpowiedzialna jest agencja GoldenSubmarine. Zakup i planowanie mediów zrealizował Zenith.
Acer już zaczął
Warto podkreślić, że Acer podejmuje wiele starań na rzecz środowiska. Najmocniejszym akcentem, który jest na wyciągnięcie ręki, jest linia produktów Vero, która powstała przy wykorzystaniu nowych rozwiązań, które są przyjazne dla planety. To między innymi wykorzystanie plastiku z recyklingu do wykonania obudowy sprzętu i klawiatury w laptopach, dodatkowe narzędzia systemowe pozwalające zmniejszyć zużycie prądu, czy wreszcie opakowanie, które w całości można wykorzystać ponownie. Nie bez znaczenia jest też prosty dostęp do wnętrza sprzętu, co umożliwia łatwą i szybką naprawę. Ostatnio Acer ogłosił też, że jego najbardziej zielona rodzina produktów z serii Vero będzie większa.
Sam oddział Acer Polska także podejmuje wiele dodatkowych inicjatyw na rzecz środowiska. To między innymi finansowanie rozwiązań przyjaznych planecie takich jak własna pasieka we Wrocławiu, kosze do wyławiania plastiku z Bałtyku, ławka solarna w Poznaniu czy pojemniki na śmieci elektryczne. Do tego pracownicy Acer Polska biorą także udział w eko-dyżurach, w których podejmują się działań na rzecz Ziemi.
Dokąd dalej biegniemy?
Acer działa globalnie na rzecz Ziemi również w ramach projektu Earthion. To deklaracja, która zakłada wiele wyzwań związanych z produkcją sprzętu przez tego producenta. Wśród wymienionych działań są:
- 30% zawartości plastiku PCR w podstawowych produktach do 2025 r;
- 80% najważniejszych dostawców firmy Acer zobowiązało się do prowadzenia działań zgodnie z postulatami inicjatywy RE100 do 2025 r;
- 80% redukcja emisji dwutlenku węgla do roku 2050 (w porównaniu z rokiem bazowym 2009);
- producent chce, by jego produkty zużywały o 45% mniej energii do 2025 roku (w porównaniu z rokiem bazowym 2016);
- 100% opakowań laptopów jest wykonanych z materiałów przyjaznych dla środowiska.