Niespełna minutowy film „Afterwork” został w całości zrealizowany z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Jego bohaterkami są kobiety, które są uosobieniem dobrze nam znanych wirtualnych asystentek. Jak zauważają pomysłodawcy akcji, to właśnie te role są często jedynymi, w których kobiety występują w branżach technologicznych. Czas to zmienić.
„Gdybyś mi powiedział, że zostanę gwiazdą technologii, będąc asystentem… […] gwiazdy technologii nie powinny być tylko osobistymi asystentkami. Dajmy im większy głos” – słyszymy w spocie.
Zobacz również
– W Artefact jesteśmy głęboko przekonani, że AI musi odzwierciedlać różnorodność naszego społeczeństwa. Wymaga to jasnego zaangażowania: podniesienia głosu kobiet w branży technologicznej i zapewnienia im środków do rozwoju w tych zawodach. Dzięki kolektywowi Women@Artefact i projektom takim jak Afterwork robimy więcej niż tylko zwiększanie świadomości: budujemy przyszłość, w której każdy talent, kobieta czy mężczyzna, znajdzie swoje miejsce i wpływ – stwierdziła Justine Nerce, partner zarządzający Artefact.
Poza publikacją filmu krótkometrażowego kampania obejmuje również spotkania dla kobiet chcących rozwijać karierę w obszarze AI. Eventy zostały zaplanowane w siedzibach firmy Artefact i odbędą się 23 stycznia 2025 roku. Weźmie w nich udział Angela Naser, dyrektor Women In Tech France, międzynarodowej organizacji działającej na rzecz włączania dziewcząt do STEM.
Za realizację kampanii „Afterwork” odpowiada agencja kreatywna Artefact 3000.
USA chce chronić niektóre dzieła stworzone z AI
Zdjęcie główne: YouTube
Słuchaj podcastu NowyMarketing