Marketing miast znany jest z działań wielu aglomeracji w Polsce i za granicą. Zwykle są to duże wydarzenia dla mieszkańców – festiwale, udekorowane ulice, projekcje świetlne itp. Część miast prowadzi jednak równolegle działania nakierowane na pozyskiwanie inwestycji zagranicznych w strategicznie określonych dziedzinach i zorientowane na przyciąganie kapitału finansowego oraz intelektualnego.
Miasto Wrocław jako jeden z priorytetów rozwojowych wybrało technologie informacyjne, a w szczególności obszar AI – sztucznej inteligencji. Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej (ARAW), aby aktywizować inwestycje w AI realizowane w na terenie aglomeracji wrocławskiej, postanowiła opracować raport skierowany do inwestorów, przedsiębiorców i analityków, dostarczający im twardych danych świadczących o gotowości tego regionu do przyjmowania inwestycji w AI.
Zobacz również
Raport dostępny jest w dwóch wersjach językowych (wersja PL, wersja EN). Koncepcję raportu, metodologię, a także opracowanie tekstu i wersji wizualnej raportu zrealizowała agencja Clipatize specjalizująca się w tworzeniu materiałów merytorycznych w komunikacji B2B.
Jacek Sutry, prezydent Wrocławia tak opisuje działania i cel realizowane przez miasto za pomocą tej taktyki marketingowej: „Chcieliśmy pójść o krok dalej, zdecydowaliśmy się więc poszerzyć wiedzę na temat lokalnego sektora AI i zebrać aktualne dane, aby wspierać rozwój lokalnego ekosystemu biznesowego. Wiedza ta jest kluczowa, ponieważ chcemy, żeby aglomeracja wrocławska stała się wiodącym hubem w zakresie zastosowań i kompetencji AI w Polsce oraz Europie. Dziękuję wszystkim firmom oraz ekspertom, którzy uczestniczyli w badaniu, oraz partnerom, którzy aktywnie wsparli przygotowanie raportu. Dzięki temu możemy podzielić się dogłębną analizą firm tworzących rozwiązania AI w aglomeracji wrocławskiej, a przy okazji wyznaczyć kierunek na przyszłość.”
– Komunikacja w biznesie ma sens i wartość tylko wtedy, kiedy niesie za sobą merytoryczną, przydatną odbiorcom wiedzę. Szanse na sukces w długim terminie mają te organizacje, które oferują przemyślane usługi i oferują je w taki sposób, aby mogły przynosić one korzyść ich odbiorcom i ułatwiać im funkcjonowanie na rynku. Przykładem tak przemyślanych działań jest właśnie raport nt AI, którego realizację powierzyło nam Miasto Wrocław – twierdzi Jakub Lebuda, dyrektor zarządzający agencji Clipatize.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Raport „Sektor AI w aglomeracji wrocławskiej 2021” jest już kolejnym raportem jaki Clipatize przygotowała dla ARAW – wcześniej opracowany przez Clipatize raport dotyczył Perspektyw Rozwoju Przemysłu 4.0 we Wrocławiu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing