Agnieszka Kwaśniewska (Saatchi&Satchi IS): Effie to bardzo prestiżowy i wymagający konkurs – inicjatywa, która ciągle się rozwija

Agnieszka Kwaśniewska (Saatchi&Satchi IS): Effie to bardzo prestiżowy i wymagający konkurs – inicjatywa, która ciągle się rozwija
Na temat zdobycia nagrody najbardziej efektywnej agencji roku na Effie Awards, zgłoszeń i poziomu samego konkursu, a także zmian w porównaniu do poprzednich edycji rozmawiamy z Agnieszką Kwaśniewską, Chief Strategy Officer, Saatchi&Satchi IS.
O autorze
2 min czytania 2017-11-08

Otrzymaliście na tegorocznym Effie tytuł najbardziej efektywnej agencji roku. Czujecie, że była mocna konkurencja wśród pozostałych agencji? A może, zważywszy także na tegoroczne KTR, czujecie się bezkonkurencyjni? 😉

To był bardzo dobry rok dla Saatchi&Satchi IS – otrzymaliśmy tytuł Agencji Roku KTR oraz Innovation. Bardzo cieszymy się, że do tego zestawu dołożyliśmy również tytuł najbardziej efektywnej Agencji Roku. Jak silna była konkurencja w tej rywalizacji to raczej pytanie do jurorów. Effie to bardzo prestiżowy i wymagający konkurs. Należy w nim oczywiście wykazać efektywność prowadzonych działań komunikacyjnych, ale same wyniki nie wystarczą. Jurorzy oceniając prace stawiają wysoko poprzeczkę – wyróżniając prace, które przyniosły efekty, ale również proponują nowe, ciekawe i kreatywne rozwiązania na poziomie idei komunikacji, insightów konsumenckich czy zaplanowania ekosystemu kampanii. Bardzo cieszymy się, że nasze kampanie zostały uznane w tym roku przez autorytety branżowe za godne stanowienia dobrych benchmarków na rynku.

Jak wg Was zmieniło się Effie w porównaniu do poprzednich edycji? Jak zmienił się poziom?

Konkurs Effie to inicjatywa, która ciągle się rozwija. Od kilku lat mam przyjemność obserwować konkurs jako juror oraz współpracując z organizatorami i od lat mam niezmienne wrażenie, że gdyby chcieć zdekodować pozycjonowanie tej inicjatywy, to byłoby to: „ciągłe dążenie do doskonałości” ;). Zmiany dotyczą zarówno kategorii konkursowych, formularzy zgłoszeniowych, procesu oceny prac i sposobu prowadzenia obrad. Zmiany te są podyktowane zmieniającymi się realiami marketingowymi, w których wszyscy funkcjonujemy. A te stają się coraz bardziej wymagające. Myślę, że to bardzo cenne, że organizatorzy starają się, aby konkurs pozostawał aktualny. Ilość prac zgłaszanych do konkursu zwiększa się z roku na rok. Zwiększają się również oczekiwania co do wnikliwości w analizie i ocenie prac, dlatego Effie pozostaje od lat szeroko cenioną inicjatywą branżową.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co było dla Was największym zaskoczeniem na tegorocznym Effie?

Nie wiem, czy można mówić o zaskoczeniu. Na pewno pewien niedosyt pozostawia brak Grand Prix, ale takie sytuacje zdarzają się. Cóż – dla nas to tylko motywacja do dalszej pracy tak, aby w kolejnych edycjach pokusić się o sięgnięcie i po tę nagrodę :).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Które ze zgłoszonych kampanii spodobały się Wam najbardziej? Może uważacie, że kto inny bardziej zasłużył na statuetkę?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Tak jak wspominałam wcześniej, ocena zgłoszonych prac to długi proces i ciężko z nim dyskutować nie znając szczegółowych informacji i wyników kampanii. Dla nas szczególnie cenne są nagrody zdobyte z klientami, z którymi długo współpracujemy. Dlatego nasz podziw budzą na pewno te nagrody, których w żadnej mierze nie można uznać za przypadkowe, nawet nie znając szczegółowych wyników biznesowych. Takim przykładem jest ING – od wielu lat w gronie wyróżnianych, dzięki jakości komunikacji. Ich tegoroczne nagrody w kategorii long-term za kampanie „Pożycz tak, aby zyskać więcej” czy nagrodzona kampania „Moje zmienia wszystko” są świetnym przykładem bardzo umiejętnego komunikowania prawdziwych insightów konsumenckich w trudnej i często niewdzięcznej kategorii, jaką są finanse. Innym ciekawym przykładem jest nagroda dla Prażubra w kategorii launch. Pokazuje ona, że dobra idea komunikacji nie zużywa się w sezon, dwa… czy nawet 10 lat. Marka nie tylko zawojowała rynek piwa w Polsce, ale teraz skutecznie rozwija się na nowe warianty. W Saatchi&Saatchi IS przywiązujemy szczególną wagę do współpracy z organizacjami pożytku publicznego – dlatego na pewno gorąco oklaskiwaliśmy drugie złoto w kategorii PRO BONO dla kampanii „Szukamy Mamy 2016”, SOS Wioski Dziecięce. Lista świetnych prac jest długa, więc warto szczegółowo przejrzeć katalog Effie.

Czego wg Was możemy się spodziewać po kolejnym Effie?

Zapowiedź nowych kategorii i inicjatyw wokół konkursu potwierdza obserwacje o jego ciągłym rozwoju. Także czekamy z niecierpliwością na kolejną edycję, która na pewno będzie odzwierciedlała trendy i ważne zmiany branżowe oraz niezmiennie będzie trzymała wysoki poziom.

 

O rozmówczyni:

Agnieszka Kwaśniewska
Chief Strategy Officer, Saatchi&Satchi IS