Aktualizacja 17.10.2022
Tańsze pakiety jeszcze w listopadzie
Zgodnie z zapowiedziami, Netflix we współpracy z Microsoftem rozpocznie wprowadzanie pakietów z reklamami przed końcem 2022 roku. Na początek oferta obejmie 12 krajów, jednak na razie na liście nie znalazła się Polska.
Zobacz również
Od 3 listopada tańsze pakiety pojawią się w Stanach Zjednoczonych, a trzy dni później – w Wielkiej Brytanii. W kolejnych tygodniach z nowej oferty będą mogli skorzystać subskrybenci z Niemiec, Włoch, Francji, Hiszpanii, Brazylii, Japonii, Meksyku, Kanady, Australii i Korei Południowej.
Cena podstawowego pakietu w Wielkiej Brytanii to 4,99 funtów (w przeliczeniu to około 27 zł), a w USA 6,99 dolarów (około 34 zł). Z kolei użytkownicy Netflixa we Francji zapłacą 5,99 euro (ok. 29 zł).
15- lub 30-sekundowe reklamy pojawią się przed rozpoczęciem filmu czy serialu oraz w trakcie seansu. W sumie Netflix wyświetli od 4 do 5 minut treści promocyjnych na godzinę.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Enjoy your Netflix experience exactly as it is today? Great! Nothing about the way you watch Netflix is going to change. From November, Netflix will also be available from £4.99 in the UK. Basic with Ads, Netflix’s new lower priced ad-supported plan. A plan for every fan!
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Artykuł z dnia 12.05.2022
Netflix, dotąd niekwestionowany lider wśród serwisów streamingowych, jakiś czas temu podzielił się wynikami swojego raportu biznesowego. Niemal natychmiast po opublikowaniu danych akcje spółki spadły o ponad 25%. Z raportu dowiadujemy się, że liczba subskrybentów zmalała do 221,64 mln – i choć to nadal imponujący wynik – Netflix stracił w pierwszym kwartale 2022 roku aż 200 tys. użytkowników. To pierwsza strata od 2011 roku. Optymizmem nie napawa również fakt, że Netflix przewiduje dalsze straty i odejście nawet 2 mln subskrybentów.
Powód? Użytkownicy platformy narzekają na jakość filmów i seriali produkcji Netfixa i często rezygnują z usługi. Na statystyki na pewno nie wpływają też dobrze praktyki użytkowników, którzy bardzo często udostępniają hasło rodzinie i znajomym spoza gospodarstwa domowego. Platforma cały czas twierdzi, że takie współdzielenie konta będzie blokowane, jeśli nie skorzystamy ze specjalnej oferty na takie okoliczności, co oczywiście wiąże się z dodatkową opłatą.
Straty finansowe Netflix będzie chciał wyrównać zyskiem z reklam. Podczas konferencji Reed Hastings, współdyrektor generalny Netflixa, oznajmił, że firma jest obecnie bardziej otwarta na wprowadzenie reklam do serwisu.
– Ci, którzy śledzili Netflix, wiedzą, że sprzeciwiam się złożoności reklam i jestem wielkim fanem prostoty subskrypcji. Jednak jestem większym fanem wyboru konsumenckiego, a umożliwienie konsumentom – którzy chcieliby mieć niższą cenę i są tolerancyjni na reklamy – uzyskania tego, czego chcą, ma dużo sensu – wyjaśnił Reed Hastings, współdyrektor generalny Netflixa.
Okazuje się jednak, że reklamy na Netflixie mogą pojawić się nie za rok lub dwa, ale już całkiem niedługo. Jak donosi New York Times, pracownicy platformy już otrzymali specjalne notki, w których zapowiedziano wprowadzenie tańszej oferty z uwzględnionymi reklamami. Wprowadzenie oferty ma nastąpić w ciągu trzech ostatnich miesięcy tego roku. Dodatkowo platforma ma rozpocząć większe działania w zakresie ograniczania użytkownikom możliwości współdzielenia kont.
Przypominamy, że HBO Max (na rynku amerykańskim) już wdrożył taki model reklamy na swojej platformie i to do podobnego kroku przymierza się również Disney+. Netflix zarzekał się, że nie będzie chciał wprowadzać u siebie takiego rozwiązania, a jednak okazuje się, że kłopoty finansowe i konkurencja wpłynęły na zmianę decyzji.