Temu to platforma e-commerce oferująca bogaty przekrój produktów od niezależnych sprzedawców. Klienci mogą zakupić za jej pośrednictwem asortyment w naprawdę niskiej cenie. Nie jest tajemnicą, że większość produktów pochodzi z Chin.
Temu jest dostępne pod adresem temu.com. Platforma zadebiutowała w Polsce w czerwcu br. Nie był to jednak huczny debiut – głównie z uwagi na głównego konkurenta Temu w naszym kraju, czyli AliExpress. Popularność jednak zdecydowanie zwiększyła się po tym, jak Temu rozpoczęło intensywną promocję w mediach społecznościowych. Tak zwane haule zakupowe z Temu mogliśmy oglądać m.in. u polskich influencerów na YouTube czy TikToku. Przekonujące były również ogromne promocje, które przygotowała platforma z okazji wielkiego otwarcia.
Zobacz również
Te działania sprawiły, że Temu, po pół roku działalności, znalazło się w pierwszej dwudziestce stron, które uzyskały największy zasięg. Zgodnie z badaniami Mediapanel (Gemius i PBI, listopad 2023) temu.com odwiedziło 9,95 milionów użytkowników, co dało zasięg o wysokości 33,51 proc.
temu.pl wykupione przez AliExpress
Jak się okazało, jest jeden obszar, który nie został ujęty w koncepcji rozwoju platformy na polskim rynku – chodzi o domenę. Największy konkurent Temu, AliExpress, wykupiło domenę temu.pl. Oznacza to, że po wpisaniu wspomnianego adresu, zamiast przekierowania na oryginalną stronę Temu, zostaniemy przeniesieni na platformę konkurenta.
AliExpress, podejmując taki krok, z pewnością chce utrzymać popularność w Polsce. Dotychczas firma zainwestowała chociażby w magazyny i współpracę z DHL, w ramach której powstały wspólne automaty paczkowe.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS Amazon na tropie nierzetelnych recenzji. Platforma chce walczyć z oszustami internetowymi
Ta wiadomość ucieszy internautów kupujących na popularnej platformie e-shoppingowej Amazon. Firma chce walczyć z fałszywymi recenzjami i tym samym zwiększać poziom bezpieczeństwa i wiarygodności w sieci.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2 SHEIN inwestuje w rozwój w Polsce. Najpierw magazyn, a teraz sklep tymczasowy?
SHEIN nie tylko inwestuje w magazyny w Polsce, ale rozważa również otworzenie sklepu typu pop-up. Nie wiadomo jednak gdzie oraz kiedy miałby on powstać.