Słownikowa definicja słowa „dziewczyna” może budzić mieszane uczucia. Niejednokrotnie termin ten ma pejoratywny wydźwięk, a słowniki na całym świecie określają dziewczyny jako słabszą płeć. Converse zauważył tę narrację i chce zachęcić dziewczyny do przedstawiania własnych definicji. Odpowiedź na pytanie „Co dla Ciebie oznacza słowo dziewczyna w 2019 roku?” rozpoczyna inicjatywę, która pozwoli zredefiniować przez globalne instytuty językowe przestarzałe definicje słowa dziewczyna. W końcu kobiety potrafią udowodnić, że nie są „słabą płcią”, że mają w sobie siłę i zdolności, by robić to co chcą, co czują i co jest dla nich ważne.
Tej wiosny, projektanci kobiecej linii Converse stworzyli wyjątkową, kobiecą kolekcję „Love The Progress”, inspirowaną siłą miłości, jedności i wspólnoty. Kolekcja, zainspirowana kampanią „All The Stories Are True”, umożliwiła kobietom na całym świecie szansę na stworzenie nowej definicji słowa dziewczyna. W poszukiwaniu bohaterek kampanii, Converse odkrył niesamowite historie kobiet w różnym wieku, które podążają swoją ścieżką. Definiują, co oznacza bycie dziewczyną na własnych zasadach i robiąc to, inspirują inne kobiety.
Zobacz również
W kampanii, która startuje 19 lutego znalazły się redefinicje słowa dziewczyna m.in. aktorki i aktywistki Millie Bobby Brown, pierwszej baletnicy tańczącej w hidżabie Stephanie Kurlow, instruktorki kursów samoobrony dla kobiet Qin Yungquan, nonkonformistycznej piosenkarki Naomi Preizler czy ekspertki ds. nowych technologii w modzie Kasi Gola. Każda z nich napisała odręcznie na płótnie modelu Chuck 70 własną definicję słowa dziewczyna.
Bohaterki kampanii promują najnowszą kolekcję Love The Progress, która jest odważna i kobieca. Dzięki połączeniu wyrazistych kolorów, grafik i napisów ma zachęcać kobiety do definiowania siebie na swoich własnych warunkach. Towarzyszące kolekcji hasło „Keep Loving, Keep Fighting” przekonuje, że poprzez wzajemny szacunek i walkę o równość, miłość zwycięży strach.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampania „All The Stories Are True” ruszyła 19 lutego i potrwa do 8 marca. Promocja obejmuje prasę, internet, media społecznościowe (Facebook i Internet), działania OOH.
Dodatkowo we wszystkich salonach Converse w Polsce będą udostępnione klientom specjalne pocztówki, na które można wpisać swoją definicję słowa „dziewczyna”.
PS
Już jesienią tego roku firma Mattel wprowadzi do sprzedaży lalki Barbie na wózku inwalidzkich oraz z protezą nogi. Tym samym marka chce zredefiniować definicję kobiecego piękna.