Na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy Allegro zaprezentowało swój marketplace w Czechach i Słowacji, co powiększyło grono potencjalnych klientów platformy o blisko 16 milionów. Kolejny etap międzynarodowej ekspansji Allegro rozpoczął się 1 października wraz ze startem węgierskiej domeny allegro.hu.
Polak, Węgier… dwaj klienci Allegro
25 lat doświadczenia na polskim rynku pozwala Allegro już na starcie zaoferować węgierskiemu klientowi ponad 150 milionów ofert spośród wielu kategorii, a także lubiane funkcje i usługi, w tym ochronę kupujących w ramach Allegro Protect, Gwarancję Najniższej Ceny czy nielimitowane dostawy i darmowe zwroty z pakietem Allegro Smart!.
Zobacz również
– Wejście na Węgry to kolejny krok przybliżający nas do realizacji wizji Allegro, bycia ulubionym miejscem zakupów w Europie. W ciągu zaledwie kilkunastu miesięcy od udanego startu w Czechach i Słowacji platforma ma już ponad 2,5 miliona aktywnych kupujących. Teraz chcemy dać się poznać węgierskim konsumentom i zadbać o ich pozytywne doświadczenia zakupowe. Węgry to jeden z najbardziej perspektywicznych kierunków europejskich ze względu na niskie nasycenie rynku dużymi markami i rosnące zapotrzebowanie na ofertę sklepów internetowych. Węgierscy klienci chętnie kupują w sieci – regularnie robi to blisko 70% internautów – wyjaśnia Matthias Frechen, Chief Commercial Officer w Allegro.
Polscy sprzedawcy otwierają się na klientów z Węgier
Start węgierskiej odsłony Allegro to także korzyści dla sprzedających. Wejście na węgierski rynek to powiększenie grupy potencjalnych klientów o kolejne 10 milionów. Dzięki podejściu „Wystaw raz, sprzedawaj wszędzie” polscy sprzedający mogą z łatwością rozpocząć sprzedaż na rynku węgierskim, czeskim czy słowackim. Nie muszą zakładać nowego konta, aby zyskać dostęp do międzynarodowego grona kupujących – wszystko ustawią z poziomu jednego konta firmowego na allegro.pl.
Ponadto Allegro pomaga tłumaczyć oferty, przeliczać ceny i, co najważniejsze, budować popyt na lokalnych rynkach. Firma zapewnia również gotową ofertę logistyczną w ramach narzędzia „Wysyłam z Allegro”, realizującego zagraniczne dostawy za pośrednictwem popularnych firm kurierskich. Dodatkowo na specjalnej stronie dla sprzedających Allegro dzieli się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi sprzedaży na różnych rynkach, uwzględniając regionalne różnice w preferencjach konsumentów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zdjęcie główne: mat. pras.
Słuchaj podcastu NowyMarketing