Platforma Allegro, znana z tworzenia wyjątkowo udanych świątecznych reklam, została zgłoszona przez jednego z konsumentów do Komisji Etyki Reklamy za… bożonarodzeniową reklamę. Sceny, w których dziecko pisze listy do Świętego Mikołaja oraz te, w których matka chłopca zamawia prezenty właśnie przez stronę allegro.pl, zostały potraktowane przez skarżącego jako naruszenie zasad etyki reklamy w kontekście ochrony dzieci.
W oskarżeniu padały zarzuty pod adresem marki, jakoby miała ona na celu zniszczenie magii Świąt, tak istotnej z punktu widzenia najmłodszych – wszystko przez ujawnienie, że prezenty są kupowane przez rodziców, a nie sympatycznego starszego Pana z długą brodą, ubranego w charakterystyczny, czerwony strój.
Zobacz również
Allegro, które zostało poinformowane o napływie skargi przez Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy, odniosło się do postawionych zarzutów, zaznaczając przy tym, że reklama, pomimo emisji w ogólnokrajowych mediach, nie była skierowana do dzieci. Nie pojawiała się na telewizyjnych i kinowych ekranach przed programami czy seansami dedykowanymi najmłodszym.
Zespół Orzekający w tej sprawie stwierdził, że wzajemne obdarowywanie się prezentami, co zostało ukazane w reklamie, jest w pełni zgodne z duchem Świąt.
Sama Komisja Etyki Reklamy, po wnikliwej analizie argumentacji każdej strony doszła do wniosku, że materiał autorstwa Allegro w żaden sposób nie narusza zasad wskazanych w oskarżeniu, w związku z czym zostało ono jednogłośnie odrzucone.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS Przegląd najciekawszych świątecznych reklam 2022
Zabawne, wzruszające, skłaniające do refleksji – zapraszamy do przeglądu świątecznych kampanii, które zasłużyły na uwagę w 2022 roku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2 Pracownicy HalfPrice bohaterami świątecznej kampanii marki
Młodszy kupiec, analityk działu planowania i alokacji, sprzedawca. Co ich łączy? To pracownicy HalfPrice, a jednocześnie bohaterowie i bohaterki świątecznej kampanii marki z 2022 roku. Na ekranach w sklepach w 8 krajach czy social mediach, można było zobaczyć ok. 20 pracowników biura, produkcji, logistyki i sklepów.