Amazon miał różne pomysły na poprawienie swojego wizerunku w mediach – jednym z nich było show z udziałem muzycznie utalentowanych pracowników firmy. W finale zwycięzcy programu „Amazon – Zespół z Pasją” zaprezentowali premierowy teledysk do utworu „Nasz czas”. Innym pomysłem na ocieplenie wizerunku firmy było chociażby promowanie czytelnictwa w ramach globalnej kampanii Amazon Reads.
Teraz gigant z sektora handlu internetowego uruchomił swój własny miniserial, który został zrealizowany przez kanał TVN Style. „Nasza paczka” będzie opowiadać historie kobiet, które na co dzień pracują w Amazon.com i dbają o to, by tysiące paczek dotarły do zamawiających je klientów. Bohaterki mówią w nim o swojej karierze, ale też życiu prywatnym.
Zobacz również
W programie zobaczymy m.in. Izabelę Moćko, kierowniczkę operacyjną w centrum dystrybucyjnym Amazon w Sadach koło Poznania, a także Annę Kaczyńską – dyrektor zarządzająca robotycznego centrum logistycznego Amazon w Świebodzinie, która na codzień kieruje pracą całego centrum logistycznego złożonego z wielu zespołów, a także ponad 3000 zaawansowanych robotów.
Co ma na celu taki program? Zdaniem firmy „Nasza paczka” może odmienić postrzeganie kobiet jako pracowników w Polsce. Bohaterki programu w każdym odcinku pokazują bowiem, że profesjonalizm to ich drugie imię i przeprowadzają widza przez technologiczne ciekawostki – pokażą, że automatyka to też bardzo kobieca domena. Dzięki programowi mamy się też dowiedzieć, jak funkcjonuje tak wielka firma, która ma na pokładzie tysiące pracowników.
Nie można jednak nie odnieść wrażenia, że to kolejny sposób Amazona na poprawienie wizerunku swojej marki. Przypominamy, że Amazon jest regularnie oskarżany o łamane praw pracowników – wśród argumentów pojawiają się takie zarzuty, jak wycieńczająca praca po godzinach, częsta rotacja na stanowiskach niższego szczebla i nierówne płace. Jak donosi portal Onet.pl, w ostatnim czasie w polskich magazynach dochodziło do zwolnień pracowników, którym zarzucano fikcyjne przewinienia. Podobno w ten sposób Amazon starał się unikać wypłacania odpraw.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Sami pisaliśmy kiedyś o tym, że firma stawia w swoich halach magazynowych „ZenBooths” – klaustrofobiczne kabiny, gdzie pracownicy mogą odizolować się, wyciszyć i… uczyć technik medytacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Czy jednak nowe działania są w stanie poprawić wizerunek firmy? O tym przekonamy się za jakiś czas. Natomiast już teraz można zobaczyć miniserial Amazona – premiera pierwszego odcinka odbyła się 11 kwietnia na antenie TVN Style, a wszystkie odcinki dostępne będą także na platformie Player.pl.
PS Amazon inwestuje w sztuczną inteligencję i wprowadza nową platformę Bedrock
13 kwietnia br. Amazon wprowadził własne narzędzie AI dla firm. Bedrock jest dostępny dla klientów Amazon Web Service i ma konkurować z ofertami innych przedsiębiorstw, które proponują rozwiązania AI dla biznesu.