Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Jakie są najważniejsze aspekty polityki korzystania z narzędzi Gen AI przez agencje i marki? W jaki sposób agencje mogą zapewnić etyczne wykorzystanie Gen AI w swoich kampaniach?

SPRAWDZAM

Amazon zablokował prawicowy serwis Parler, z którego korzystają zwolennicy Trumpa

Amazon zablokował prawicowy serwis Parler, z którego korzystają zwolennicy Trumpa
W niedzielę 10 stycznia br. Amazon z bardzo krótkim wyprzedzeniem wypowiedział usługi prawicowemu serwisowi społecznościowemu Parler, z którego korzystają m.in. zwolennicy Donalda Trumpa. Platforma oskarża portal o rozpowszechnianie treści nawołujących do aktów przemocy.
O autorze
1 min czytania 2021-01-12

Kilka dni temu informowaliśmy Was o tym, że portale takie jak Facebook, Instagram, a także Twitter zablokowały konta Donalda Trumpa po tym, jak zarzuciły mu publikowanie treści nawołujących do przemocy, a także usprawiedliwiających zachowanie jego zwolenników, którzy wtargnęli na teren Kapitolu. 

Wygląda na to, że konflikt między wyborcami Trumpa i Bidena, który to oficjalnie został ogłoszony nowym prezydentem Stanów Zjednoczonych, nabiera tempa – w niedzielę 10 stycznia br. Amazon z bardzo krótkim wyprzedzeniem wypowiedział usługi serwisowi społecznościowemu Parler, założonemu w 2018 roku jako alternatywa dla Twittera. Firma oskarża bowiem portal o rozpowszechnianie m.in. przez zwolenników Donalda Trumpa oraz prawicowych ekstremistów treści nawołujących do aktów przemocy. 

Wcześniej na podobny ruch zdecydowali się Google i Apple, motywując go „pogwałceniem zasad polityki moderacji”.

Działanie zarówno Amazona, jak i Google i Apple wzbudziły wśród internautów na całym świecie mieszane uczucia. Wiele osób zarzuciło firmom ograniczanie wolności słowa.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

We wrześniu 2020 roku Patagonia postanowiła zainicjować niekonwencjonalną kampanię profrekwencyjną w związku z wyborami prezydenckimi w USA – marka bowiem ukryła na metkach swoich ubrań dyskretny apel do klientów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pod koniec lutego 2020 roku Muzeum Auschwitz wystosowało do platformy Amazon prośbę o usunięcie ze swojego sklepu twórczości nazisty Juliusa Streichera. Spółka w odpowiedzi napisała, że tego nie zrobi, bo jej zdaniem „ważne jest zapewnienie dostępu do treści także w przypadku książek, które mogą budzić zastrzeżenia”.