Spójne zarządzanie informacją produktową dla różnych kanałów sprzedaży, nowoczesny serwis internetowy dostosowany do różnych urządzeń oraz atrakcyjna prezentacja oferty dla klientów online i offline – to nowe podejście omnichannelowej transformacji marki Amica, zrealizowane przy wsparciu technologicznym Exorigo-Upos. W efekcie współpracy powstała skalowalna platforma, która – poza znacznym podniesieniem poziomu customer experience – ułatwia wewnętrzne zarządzanie treściami oraz wspiera rozwój kolejnych serwisów internetowych firm w ramach Amica Group za granicą.
Grupa Amica jest obecna w ponad 60 krajach, a każdego roku fabrykę marki opuszcza ponad półtora miliona urządzeń AGD. W związku z dalszą ekspansją międzynarodową oraz znacznym rozwinięciem oferty, Amica nawiązała współpracę z Exorigo-Upos w zakresie wsparcia jej kanałów e-commerce oraz technologii wykorzystywanych do promocji sprzedaży.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
-
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Głównym wyzwaniem tego ambitnego i wieloobszarowego projektu było zachowanie jednolitego systemu rozwiązań online i offline.
– Konsumenci oczekują dziś płynnej i przyjaznej integracji wielu kanałów kontaktu z markami. Nawet w przypadku, gdy kupują stacjonarnie, to w zdecydowanej większości jednym z etapów ich ścieżki zakupowej jest wykorzystanie np. porównywarek sprzętu, szczególnie w segmencie artykułów gospodarstwa domowego. Równie ważnym czynnikiem są opinie innych użytkowników oraz zgodność przedstawionych parametrów produktu ze stanem faktycznym. Te elementy muszą ze sobą współgrać na wszystkich platformach, w równym stopniu zaawansowania i zapewniać pełne, spójne doświadczenie naszym klientom. Dlatego też detaliści muszą tworzyć całe ekosystemy wokół swojej oferty – mówi Robert Drożyński, Lider projektu odpowiedzialny w Grupie Amica za budowanie oraz wdrażanie strategii e-commerce.
Największe w historii marki Amica wdrożenie rozwiązań cyfrowych miało za zadanie połączyć wiele aspektów jednocześnie: łatwą integrację w ramach grupy w kraju i za granicą, sprawne zarządzanie treściami dla pracowników (poprzez specjalny CMS, który ma ograniczyć zbędne ingerencje IT) oraz spójny, jak najwyższej jakości, customer experience dla klientów we wszystkich segmentach i różnych kanałach kontaktu z marką. Aby spełnić te oczekiwania, eksperci Exorigo-Upos oparli projekt o dwa kluczowe systemy: oprogramowanie sklepu Adobe Commerce (Magento) oraz Akeneo PIM, czyli narzędzie do zarządzania informacją produktową.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Po rozpoznaniu wszystkich potrzeb biznesowych marki, zebrane i zweryfikowane zostały dane z różnych systemów. Kolejnym krokiem było ujednolicenie informacji produktowych. Polegało to na opracowaniu uniwersalnego modelu danych dla całej grupy Amica z uwzględnieniem 2500 atrybutów, standaryzacji i przygotowaniu wspólnego procesu zarządzania informacjami dla 9 rynków i języków, oraz stworzeniu ponad 3000 reguł automatycznych dla mapowania danych. Następnie odbyła się integracja Akeneo z systemem Magento. Za warstwę technologiczną w pełni odpowiadało Exorigo-Upos. W obszarze UX i projektów graficznych serwisu, firmę wspierała agencja GoldenGrid.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Naszym zadaniem było połączenie nie tylko różnych systemów, ale i bardzo różnych obszarów, które za nimi stoją. Na przykład, te same dane wyglądają zupełnie inaczej, gdy przygotowywane są przez dział marketingu, a inaczej, kiedy tworzy je dział IT. Teraz informacje są spójne we wszystkich segmentach. Stworzyliśmy narzędzie, które dzięki wysokiej integralności jest podstawą budowania obecności na kolejnych rynkach oraz wspiera działy sprzedaży czy digitalowe. Pod kątem rozbudowy CMS jest to największe wdrożenie platformy Adobe, nad którym mieliśmy okazję pracować – mówi Przemysław Łukaszewski, e-commerce business unit director w Exorigo-Upos.
Nowa platforma e-commerce Amica powstała zgodnie ideą mobile first. Dostępna jest także wersja desktopowa. Rozwiązania Adobe połączone zostały z wieloma systemami zewnętrznymi, np. operatora płatności czy firm kurierskich. Powstała także intuicyjna wyszukiwarka oraz zaawansowana porównywarka. Doświadczenia zakupowego dopełniają szczegółowe specyfikacje, opinie, pliki do pobrania, a także inspiracje i sugerowane produkty dodatkowe. To cały ekosystem, który koncentruje się wokół produktów marki.
Oparcie systemu o Adobe Commerce umożliwiło wykorzystanie platformy sprzedażowej przez kolejne firmy i marki działające w ramach Amica Group. W taki sposób na rynek czeski i hiszpański trafiła domena Fagor, jeden z brandów Amica.
– PIM Akeneo dzięki agregowaniu danych z różnych systemów, zaawansowanemu silnikowi reguł do uzupełniania dodatkowych informacji oraz procesowi wzbogacania danych jest dla nas centralnym źródłem kompleksowej informacji produktowej dla rynków w Grupie Amica. Obecnie Akeneo zasila już produkcyjnie strony internetowe na 3 rynkach dla 3 różnych marek i obsługuje dane w 4 językach. Jest również źródłem dla systemów wsparcia sprzedaży oraz agencji digitalowych współpracujących z Amica Group – podsumowuje Piotr Zieliński, szef działu digitalizacji sprzedaży w Grupie Amica.