Andrew Popplestone jest dyrektorem kreatywnym w Territory Studio. 19 listopada przybędzie on z Londynu specjalnie na konferencję Imagination Day. To wielokrotnie nagradzany designer animacji, który łączy w swojej karierze film, telewizję i produkcje dla marek. Po pobycie w Los Angeles, gdzie pracował przy takich filmach jak Służące, Oszukać przeznaczenie czy Moneyball, wrócił do Londynu i tam z sukcesami kieruje produkcjami telewizyjnymi i filmowymi. W Territory nadzorował produkcję kreacji do takich blockbusterów jak Ready Player One, Blade Runner 2049, Ghost in the Shell, a także kampanie dla marek, np. Facebook czy Adidas.
Które projekty nagrodzone podczas Festiwalu Cannes Lions 2018 spodobały Ci się najbardziej?
„Welcome Home” od Apple’a, film wyreżyserowany przez Spike’a Jonze’a jest moim ulubionym. To wspaniała kombinacja pięknie wyreżyserowanego filmu aktorskiego oraz choreografii efektów wizualnych, co po prostu wykracza poza robienie czegoś tylko fajnego. Ta kampania bawi się przestrzenią fizyczną w innowacyjny sposób, ściśle związany z podstawową koncepcją.
Zobacz również
Jaki jest najbardziej wymagający projekt, nad którym pracowałeś? Z którego projektu jesteś najbardziej dumny?
Ready Player One to najbardziej wymagający projekt, ale powiedziałbym, że na równi z pracą przy Blade Runner 2049, z którego jestem zresztą najbardziej dumny.
Skąd bierzesz inspiracje do kreatywnej pracy? Jakie źródło inspiracji jest dla Ciebie najlepsze?
Inspiracja przychodzi zewsząd, zazwyczaj nawet nie zdaje sobie z tego sprawy. Jednak często odkrywam klasyczny design, architekturę i uduchowioną sztukę.
Co jest najtrudniejsze w kreatywnej pracy?
Trzymanie się w ryzach. Najtrudniejsze jest, aby zdać sobie sprawę, kiedy należy przestać eksperymentować. To takie kuszące – ciągłe poprawianie kreatywności, do granic możliwości. Czasem trzeba po prostu wiedzieć, kiedy skończyć.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Co Cię najbardziej ekscytuje w pracy w branży kreatywnej?
Szansa na stworzenie czegoś nowego i oryginalnego na tyle, aby zaskakiwało i angażowało odbiorców w sposób, którego się zupełnie nie spodziewają.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Co jest obecnie największym trendem reklamowym?
W Territory wierzymy, że AR (augmented reality) i VR (virtual reality) będą mieć niesamowity wpływ na wzrost marek.
Powiedz nam trochę o swoim wystąpieniu na nadchodzącej konferencji Imagination Day 2018. Czego możemy się spodziewać?
Dowiecie się jak filmy z Hollywood mogą inspirować reklamodawców i marketerów, aby być bardziej innowacyjnym i śmiałym, odnosząc się do przyszłości reklamy i brand contentu.
>>> Alex Sinclair (IBM): Gdziekolwiek jest emocja, tam pojawia się szansa do działania
>>> Bohb Blair (Starcom): Naszym produktem jest doświadczenie
>>> Kuba Sagan (KTR): Sensem istnienia branży kreatywnej jest poruszanie ludzi