Firma już wcześniej zapowiadała jego odświeżenie, np. prezentując nowy wizerunek charakterystycznego robota podczas targów oraz w materiałach promocyjnych.
Android od dawna w identyfikacji wizualnej marki posługuje się zielonym robotem. Formalnym elementem logo stał się jednak dopiero w 2019 roku. Twórczynią stworka jest Irina Blok, która inspiruje się w swoich pracach piktogramami umieszczanymi, m.in. na drzwiach toalet. Niektórzy zarzucają marce, że robot jest kopią postaci o imieniu Android z gry „Atari”, a inni z kolei widzą podobieństwo do robota z „Gwiezdnych Wojen”.
Zobacz również
fot. 100logos
Od 2019 roku logo pozostawało w niezmienionej formie. Dopiero teraz postawiono na lifting. Nowy symbol charakteryzuje się przede wszystkim trójwymiarowością głowy robota. Poza tym, od wprowadzenia nowego systemu na rynek, nazwa „android” będzie pisana wielką literą, a nie jak dotychczas – małą. Font wykorzystany w nowym logo uległ także pogrubieniu.
Nowe logo można zobaczyć na ten moment jedynie na grafikach promocyjnych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
fot. 9to5google
PS Dlaczego marki decydują się na rebranding?
Rebranding marki nie należy do najłatwiejszych procesów, który dodatkowo wiąże się z dużymi kosztami. Wiele marek decyduje się jednak na takie przedsięwzięcie. Dlaczego? O tym w artykule.
PS 2 Google krytykuje Apple w najnowszej serii reklam swojego smartfona
Google wchodzi do gry i stara się odeprzeć konkurencję, prezentując serię reklam dotyczących telefonu Pixel. W krótkich spotach zestawiono go z Iphonem, przedstawiając wady smartfonu od Apple.