Android w nowym logo stawia na trójwymiarowość

Android w nowym logo stawia na trójwymiarowość
Google przygotowuje się do wydania nowego systemu operacyjnego, który ma mieć premierę jesienią br. Jednym z elementów zapowiadających Android jest zmiana logo.
O autorze
1 min czytania 2023-06-28

Firma już wcześniej zapowiadała jego odświeżenie, np. prezentując nowy wizerunek charakterystycznego robota podczas targów oraz w materiałach promocyjnych.  

Android od dawna w identyfikacji wizualnej marki posługuje się zielonym robotem. Formalnym elementem logo stał się jednak dopiero w 2019 roku. Twórczynią stworka jest Irina Blok, która inspiruje się w swoich pracach piktogramami umieszczanymi, m.in. na drzwiach toalet. Niektórzy zarzucają marce, że robot jest kopią postaci o imieniu Android z gry „Atari”, a inni z kolei widzą podobieństwo do robota z „Gwiezdnych Wojen”.

fot. 100logos

Od 2019 roku logo pozostawało w niezmienionej formie. Dopiero teraz postawiono na lifting. Nowy symbol charakteryzuje się przede wszystkim trójwymiarowością głowy robota. Poza tym, od wprowadzenia nowego systemu na rynek, nazwa „android” będzie pisana wielką literą, a nie jak dotychczas – małą. Font wykorzystany w nowym logo uległ także pogrubieniu

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nowe logo można zobaczyć na ten moment jedynie na grafikach promocyjnych. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

fot. 9to5google

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS  Dlaczego marki decydują się na rebranding?

Rebranding marki nie należy do najłatwiejszych procesów, który dodatkowo wiąże się z dużymi kosztami. Wiele marek decyduje się jednak na takie przedsięwzięcie. Dlaczego? O tym w artykule.

PS 2 Google krytykuje Apple w najnowszej serii reklam swojego smartfona

Google wchodzi do gry i stara się odeprzeć konkurencję, prezentując serię reklam dotyczących telefonu Pixel. W krótkich spotach zestawiono go z Iphonem, przedstawiając wady smartfonu od Apple.