Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Weź udział w sesji pytań i odpowiedzi z Maćkiem Lewińskim!

ZAPISZ SIĘ

Aplikacja Orlen Vitay nie działa prawidłowo. Przeciążone serwery to efekt rabatów na paliwo

Aplikacja Orlen Vitay nie działa prawidłowo. Przeciążone serwery to efekt rabatów na paliwo
W związku z obniżeniem cen paliw dla użytkowników Orlen Vitay, aplikacja koncernu odnotowuje rekordową liczbę pobrań. Okazuje się jednak, że serwery są mocno przeciążone, a sfrustrowani kierowcy, którzy nie mogą skorzystać z rabatów, masowo udostępniają negatywne opinie o usłudze.
O autorze
1 min czytania 2022-06-29

Kilka dni temu Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen, udostępnił na Twitterze informację o „wakacyjnej promocji” na stacjach koncernu. Użytkownicy aplikacji Orlen Vitay mogą zapłacić 30 groszy mniej za litr paliwa po aktywacji mobilnych kuponów. Promocja zakłada, że kierowca będzie mógł zatankować do 50 litrów tańszego paliwa w ciągu 30 dni. W efekcie zaoszczędzi maksymalnie 45 zł miesięcznie. 

W okresie rosnącej inflacji i rekordowo wysokich cen paliw akcja promocyjna Orlenu okazała się skutecznym sposobem na wypromowanie aplikacji. Usługa, która działa już od kilku lat, pierwszy raz spotkała się z tak ogromnym zainteresowaniem ze strony klientów. Niemal natychmiast liczba pobrań aplikacji zaczęła szybko rosnąć, co z kolei przełożyło się na problemy z serwerami. Obecnie aplikacja Orlen Vitay nie działa prawidłowo, zwłaszcza na urządzeniach z systemem Android. Problemy pojawiają się także w funkcjonowaniu strony internetowej program.vitay.pl.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ciągu ostatnich kilku dni w Google Play oraz w AppStore przybyło wiele negatywnych opinii na temat aplikacji Orlen Vitay. Internauci skarżą się na problemy z logowaniem, aktywowaniem kuponów, a często nawet z uruchomieniem aplikacji. Niektórzy klienci zauważają, że aplikacja działa nieco lepiej… jedynie w godzinach nocnych.

Sfrustrowani kierowcy otrzymują automatyczne odpowiedzi, w których firma tłumaczy problemy rekordową popularnością aplikacji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Tak duży ruch użytkowników może momentami przekładać się na dłuższy czas ładowania aplikacji czy jej komponentów. Obecnie trwają niezbędne prace optymalizacyjne – czytamy w komunikacie.
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Do czasu ogłoszenia promocji aplikacja koncernu cieszyła się wysokimi ocenami użytkowników, którzy mogli zbierać punkty rabatowe czy korzystać z płatności mobilnych Orlen Pay. Choć od 27 czerwca Vitay znalazło się na szczycie listy najpopularniejszych aplikacji, średnia jej ocen wyraźnie spadła.

Ogromne zainteresowanie zniżkami na paliwo pokazuje również aktualne nastroje konsumenckie, a konkurencja staje przed dużym wyzwaniem przyciągnięcia klientów, dla których spadek lub wzrost ceny za litr paliwa jest obecnie szalenie istotny.