ASP i Ströer inaugurują projekt „MetrOdSztuki” – pierwszą wystawę artystyczną zrealizowaną w całości w przestrzeni Warszawskiego Metra

Od 22 lipca br. na wszystkich stacjach II linii metra będzie można zobaczyć najlepsze prace ponad 40 absolwentów Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie z ostatnich 10 lat. Tymczasowa galeria to efekt współpracy pomiędzy ASP a firmą Ströer.
O autorze
2 min czytania 2019-07-18

Wystawa jest podsumowaniem 10 lat projektu „Coming Out”, co roku prezentującego najciekawsze prace dyplomowe absolwentów Akademii. Wybrane kreacje będą rozmieszczone na 7 stacjach II linii metra i na ponad miesiąc zajmą wszystkie znajdujące się tam nośniki reklamowe.

Za wybór prac i opiekę artystyczną nad wystawą odpowiada Akademia Sztuk Pięknych. Firma Ströer, będąca wyłącznym operatorem nośników reklamowych na II linii metra, jest głównym partnerem i mecenasem inicjatywy.

– Będąc częścią przestrzeni miejskiej chcemy, by przestrzeń ta inspirowała, edukowała, a czasem zaskakiwała mieszkańców. Dlatego stale angażujemy się w akcje społeczne i projekty promujące kulturę. „MetrOdSztuki” to w tym kontekście inicjatywa na wyjątkowo dużą skalę. Cieszymy się, że udało nam się zrealizować ją wspólnie z ASP. Dzięki umieszczeniu sztuki w przestrzeni publicznej, prace młodych polskich artystów trafią do szerokiego grona odbiorców. Liczymy, że projekty te nie tylko uatrakcyjnią pasażerom podróże metrem w okresie wakacyjnym, ale i skłonią do refleksji, dyskusji bądź dalszego zainteresowania danym tematem. Chcielibyśmy, aby było to pierwsze z wielu tego typu przedsięwzięć – komentuje Andrzej Magdziak, CEO Grupy Ströer.

Specjalnie na potrzeby projektu organizatorzy zaplanowali trasę zwiedzania, dzięki której każda praca odsyła do następnej. Zaprojektowana ścieżka ma ponad 1600 metrów, a obejrzenie całości wystawy może zająć od 2,5 do nawet 4 godzin. Na każdej kreacji znajdzie się również QR kod, który po zeskanowaniu przeniesie nas na stronę, gdzie można będzie dowiedzieć się więcej o artyście i jego projekcie. Skanowanie kolejnych kodów umożliwi również udział w grze miejskiej – dla pierwszych 500 osób, które zobaczą i zeskanują wszystkie prace, Ströer i ASP przygotowały nagrody – bilety do kina i teatru, książki i albumy nt. sztuki.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Wystawa „MetrODsztuki” jest doskonałą okazją do podsumowania 10 lat Coming Out – Najlepszych Dyplomów Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Cieszymy się, że możemy przypomnieć prace i sylwetki młodych twórców, którym pomogliśmy na starcie kariery i  już z powodzeniem funkcjonują na rynku sztuki. Ekspozycja w metrze, możliwa dzięki partnerskiej współpracy z firmą Ströer to nowatorski projekt, pozwalający dotrzeć ze sztuką do użytkowników komunikacji miejskiej, wyjść z nią z murów ASP i zamkniętych galerii. To był zawsze jeden z celów projektu Coming Out. – prof. Paweł Nowak, kurator projektu Coming Out.

Akcja organizowana jest pod honorowym patronatem Prezydenta m.st. Warszawy Rafała Trzaskowskiego. Wśród partnerów i patronów medialnych są: Metro Warszawskie, Polityka, ChilliZet, STGU oraz MMP.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ekspozycję będzie można zwiedzać do 25 sierpnia br. Więcej informacji znajduje się na stronie www.metroodsztuki.pl.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się