„Godziny ciszy” to specjalnie wyznaczony czas na zakupy dla osób ze spektrum autyzmu. W tym danym momencie na terenie sklepu przyciemnione zostają światła, wyłączone są wszelkie komunikaty, muzyka oraz telewizory. Dodatkowo, otwarta zostaje również dodatkowa uprzywilejowana kasa dla klientów.
Akcję „godziny ciszy” początkowo zainicjował częstochowski market Auchan wraz z organizacją „Daj mi czas”. Następnie inicjatywę wprowadziły sklepy marki w Rzeszowie, Włocławku, Gdańsku, Radomiu oraz Wrocławiu. Ostatecznie, „godziny ciszy” będą obowiązywały w hipermarketach brandu w całej Polsce. Kiedy dokładnie? Na tę chwilę wiadomo tylko, że każdy sklep w swoim rytmie wdraża inicjatywę.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
PS
2 kwietnia, symbolicznie w Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, Galeria Katowicka wprowadziła tzw. „ciche godziny”. Po raz pierwszy muzyka i reklamy na pasażach handlowych zostały wyłączone w godzinach 9:00-11:00. To kolejne udogodnienia dla osób ze spektrum autyzmu, przygotowane w obiekcie.
PS2
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
W listopadzie 2018 roku Carrefour poinformował o planowanym wprowadzeniu w swoich marketach tzw. „Cichej godziny”, czyli określonej pory, podczas której ograniczone są agresywne bodźce sensoryczne, tak aby osoby z autyzmem mogły czuć się bezpieczniej w sklepie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing