Identyfikacja wizualna Audi została nieznacznie zmodyfikowana, aby jak najbardziej odpowiadać designowi samych pojazdów, a także iść w parze z opracowaną w 2020 roku nową strategią marki i tożsamością korporacyjną. Co uległo zmianie?
Znaczek Audi nie jest już chromowany – cztery pierścienie są utrzymane w kolorze białym, który otacza czarna, szklana obwódka. Rozjaśnienie emblematu sprawia, że, niezależnie od koloru karoserii, znak graficzny ma bardziej spójny, elegancki wygląd premium.
Zobacz również
-
Piotr Szeleszczuk (Decathlon): Chcemy, żeby Work-Sport Balance było zapamiętane i zostało z nami na dłużej
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Klienci mają do wyboru nowe pierścienie również w ciemniejszej odsłonie. W tym wariancie biel zastąpiono ciemnoszarym kolorem, który wygląda jak czerń o wysokim połysku.
W przypadku naszego produktu, samochodu, to przede wszystkim cztery pierścienie, widoczne i właściwie nie do przeoczenia z przodu i z tyłu każdego modelu, sprawiają, że Audi to Audi. Chcemy, by nasza jakość przemawiała właśnie poprzez design i sam produkt – podkreśla Andre Georgi, który zajmuje się projektowaniem wnętrz samochodów, kierując zespołem Interface
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Z myślą o cyfryzacji, Audi postanowiło zrezygnować z trójwymiarowego znaczka na rzecz dwuwymiarowego logo. Choć geometria charakterystycznych 4 pierścieni prawie w ogóle nie uległa zmianie, dwuwymiarowy design nadaje „nowocześniejszą i bardziej graficzną formę”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dwuwymiarowe pierścienie zaistniały w Audi już w 2016 roku, niejako jako konsekwencja digitalizacji. W zasadzie po to, by zobrazować nasz historyczny znak graficzny w sposób, który pasowałby do wykorzystania przez media. Trójwymiarowość na dwuwymiarowych wyświetlaczach nie spełniłaby naszych wymagań technicznych i estetycznych. Postawiliśmy więc na wygląd 2D. Logo naszej marki jest bardzo graficzne – co jest jego zaletą, ponieważ świetnie wygląda w dwóch wymiarach – wyjaśnia Frederik Kalisch odpowiedzialny za strategię nazewnictwa i identyfikacji dla istniejącej i przyszłej gamy modelowej Audi.
Ponadto niemiecka marka postanowiła ujednolicić fonty stosowane w napisach i na pojazdach – odtąd będzie to wyłącznie czcionka znana jako „Audi Type”.
Nowe logo Audi zadebiutowało 9 listopada podczas prezentacji modelu Q8 e-tron. Audi zamierza ujednolicić 4 pierścienie na wszystkich swoich kolejnych samochodach, jak i na billboardach, w prasie czy na smartfonach.
PS
Na uproszczenie swoich znaków firmowych w ostatnim czasie zdecydowały się również inne znane marki motoryzacyjne. Odtąd w miejscu charakterystycznych trójkolorowych pasków BMW będzie dominowała czerń. Z kolei Citroen wraca do korzeni i prezentuje nowe logo, które jest reinterpretacją oryginału z 1919 roku.
fot. audi-mediacenter.pl