W październiku McDonald’s zaprosił wszystkich na „Bal w Maku”. Spot z udziałem Ralpha Kaminskiego, jednego z najciekawszych polskich artystów, wzbudził zainteresowanie internautów, fanów marki oraz międzynarodowe media (o kampanii pisali mi.in. Adweek oraz Little Black Book). Kilkuetapowa kampania agencji DDB Warszawa dla McDonald’s przyciągnęłą nie tylko ciekawą integracją różnych kanałów digital, ale przede wszystkim ideą kreatywną.
W trzydziestosekundowym spocie widzimy Ralpha Kaminskiego, który w towarzystwie tancerzy, w otoczeniu kolorowej scenografii oraz zwracających uwagę kostiumów, urządza bal, na który zaprasza wszystkich. Każdy jest mile widziany, bo każdy może znaleźć w Maku swoje miejsce. Tak, jak znalazł je dla siebie Ralph.
Zobacz również
Wspólnie z McDonald’s stworzyliśmy dla Ralpha swobodną przestrzeń, dzięki której mógł kreatywnie się wyrazić i być w pełni sobą. Dodatkowymi elementami kampanii jest wyjście z tradycyjnej komunikacji, by włączyć w Bal jak najwięcej osób. Każdy użytkownik aplikacji McDonald’s może doświadczyć muzyki Ralpha poprzez mini-koncerty w formie AR. Dzięki temu udało nam się stworzyć wydarzenie, które nikogo nie wyklucza, bo bal jest dla każdego – mówi Jakub Przeszłowski deputy creative director DDB Warszawa.
Dzięki doświadczeniu wirtualnej rzeczywistości każdy, kto wymieni 1 punkt zgromadzony w ramach programu lojalnościowego MojeM Nagrody, otrzyma specjalny kod, dzięki któremu przeniesie się w balową scenerię.
Technologia AR daje użytkownikowi programu lojalnościowego poczucie, że gwiazda dając prywatny koncert robi coś specjalnie dla niego, a jednocześnie mechanizm ten jest na tyle prosty, że z łatwością skorzysta z niego każdy, kto ma aplikację. Dzięki punktom z MojeM Nagrody każdy użytkownik może obejrzeć „prywatne show” Ralpha – opowiada Klementyna Jarmusz, senior strategic planner DDB Warszawa.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kolejnym etapem kampanii jest minitrasa koncertowa Ralpha do czterech miejscowości, których mieszkańcy wcześniej nie mieli okazji zobaczyć artysty na żywo. Koncerty odbędą się w listopadzie, szczegóły trasy dostępne są w aplikacji MojeM Nagrody.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ralph Kaminski znalazł swoją kreatywną przestrzeń w McDonald’s i urządził w niej Bal, na swoich zasadach i w swoim stylu, bo w Maku każdy znajdzie swoje miejsce. Kampania „Bal w Maku” choć zaskakująca i nieoczywista, jest spójna wizerunkowo i dobrze koresponduje z narracją, którą prowadzi artysta. Twórca uosabiający oryginalność i twórczą wolność jest doskonałym wyborem na ambasadora marki – mówi Michał Arament, head of marketing McDonald’s Polska.
Za rozwiązania i wsparcie mediowe odpowiada OMD. Za wsparcie PR agencja 24/7.