– Otwieramy nowy rozdział w podróży, której celem jest zbudowanie najlepszego banku w Polsce. Przez ostatnie lata sukcesywnie wzmacnialiśmy świadomość marki Santander, aby dziś z dumą powitać naszych klientów w Santander Bank Polska. Czerpiąc z naszego dotychczasowego dorobku i tradycji, będziemy oferować teraz klientom jeszcze bardziej innowacyjne rozwiązania pod jedną z najsilniejszych i najbardziej rozpoznawalnych marek bankowych w Europie i na świecie – mówi Artur Sikora, CMO Santander Bank Polska.
– Pod nową marką, nowoczesną oraz atrakcyjną dla wszystkich grup klientów, również młodszych generacji, jesteśmy jeszcze lepiej przygotowani do wyzwań, jakie stawia przed bankowością obecna era cyfrowa. To również dla nas wyjątkowa okazja do przedstawienia na polskim rynku bankowości z nowej perspektywy, która łączy w sobie siłę lokalnej organizacji z nowoczesnym globalnym brandem – dodaje Artur Sikora.
Zobacz również
Główny element logo banku stanowi nazwa marki Santander na czerwonym tle oraz biały płomień, charakterystyczny dla całej Grupy znak, tak dobrze rozpoznawany na całym świecie. Płomień jest symbolem siły i wiarygodności oraz efektywności, entuzjazmu i pasji. Logo podkreśla również stabilność i kontynuację 160-letniej historii Grupy Santander, w pełni oddaje ducha transformacji cyfrowej i innowacyjności, czyli znaków szczególnych Santander Bank Polska. Czcionka, specjalnie zaprojektowana dla marki Santander, nawiązuje do nowoczesności organizacji i jej transparentności.
Kampania marketingowa jest prowadzona zgodnie z koncepcją „Bank Jaki Chcesz”, podkreślając kontynuację dotychczasowych działań oraz strategii koncentrującej się na budowaniu wizerunku Santander Bank Polska jako najlepszego banku dla klientów i jednej z najbardziej nowoczesnych instytucji finansowych w Polsce. Komunikowane są wartości wynikające z działania pod międzynarodową marką Santander, takie jak: stabilność, bezpieczeństwo, zaufanie, innowacyjność oraz dostęp do globalnych usług finansowych.
– Emocjonalna narracja, klient w centrum uwagi, Łukasz Nowicki jako ambasador marki – te elementy kampanii wprowadzą nową markę, zapewniając jak największe poczucie bezpieczeństwa i kontynuacji. Nadal prezentujemy nasz bank jako markę pełną empatii i zrozumienia, która zamiast mówić o sobie, mówi o tym co ważne dla odbiorcy. Nowym elementem jest płomień, ikona obecna w logo. Chcemy pokazać, jak ważny jest to dla nas symbol i jak jego znaczenie współgra z filozofią marki Santander – dodaje Iwona Błońska-Orzoł, dyrektor Departamentu Marketingu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Rebranding jest intensywnie wspierany w mediach. Kampania telewizyjna obejmuje dwa spoty wizerunkowe, uzupełniane komunikacją produktową promującą nową ofertę Santander Bank Polska. Reklamy ukażą się także w prasie, internecie, kinach oraz na nośnikach outdoor. Start oficjalnej komunikacji poprzedziły działania teaserowe. Kreacje zapowiadające zmianę identyfikacji wizualnej banku pojawiły się już 1 września na nośnikach OOH.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za strategię komunikacji oraz kreację we wszystkich kanałach odpowiadają agencje Red8 Advertising i Red8 Digital (Dentsu Aegis Network). Produkcję powierzono Propeller Film. Reżyserem spotów jest Marek Dawid.
W reklamie wykorzystano utwór duetu SMOLIK/KEV FOX zatytułowany „All The Saints”, pochodzący z ich najnowszego mini albumu, którego oficjalna premiera przewidziana na 28 września 2018 r.