– Bank Millennium ma wpisaną innowacyjność w strategię biznesową – tłumaczy Joao Bras Jorge, prezes Zarządu Banku Millennium. – Dbamy nie tylko o nowatorskie podejście do naszych produktów i usług, ale także procesów i kultury organizacyjnej. Widzimy też bardzo głęboki sens w promocji innowacyjności w całej polskiej gospodarce. Budowany w ten sposób kapitał będzie w przyszłości służył wszystkim podmiotom na rynku. To powód, dla którego wspieramy „Orła Innowacji”. Inicjujemy też własne przedsięwzięcia na rzecz promocji i dyskusji na temat innowacyjności, jak Indeks Millennium – Potencjał Innowacyjności Regionów. Raport, który zostanie opublikowany we wrześniu 2016 roku rzuci zupełnie nowe światło na nierówności w szansach poszczególnych województw na kreowanie innowacji – dodaje prezes.
Celem konkursu jest promowanie innowacyjności wśród firm działających w Polsce. Bank Millennium wspiera „Orła Innowacji” od jego pierwszej edycji. Do udziału w konkursie zaproszone zostały wszystkie przedsiębiorstwa, dla których innowacje, pomysłowość i skuteczność są ważnymi elementami działalności biznesowej. Ubiegłorocznym laureatem została firma CD Projekt. Zgłoszenia oceniane są w dwóch kategoriach. „Mecenasem Innowacji” zostanie firma, która w latach 2013-2015 przeznaczyła najwyższą kwotę na wsparcie działalności badawczo-rozwojowej. O wyborze zwycięzców „Innowacyjnego projektu” zadecyduje jedynie nowatorstwo zgłaszanych projektów. Szanse małych i największych firm będą zatem takie same.
Zobacz również
W skład jury, które dokona wyboru wchodzą m.in.: Jadwiga Emilewicz, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju, Marcin Chludziński, Prezes Zarządu Agencji Rozwoju Przemysłu S.A., dr inż. Stanisław Derda, Ekspert ds. Badań i Rozwoju w zakresie ICT w Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, Alicja Adamczak, Prezes Urzędu Patentowego RP oraz przedstawiciel Banku Millennium.