To już druga tokenizacja ogłoszona przez Bank Pekao S.A. Wcześniej Pekao stokenizował elementy kompozycji malarskiej Rafała Bujnowskiego i powiązał je z 440 kartami płatniczymi Unique wprowadzonymi wspólnie z Mastercard. Każda z kart na awersie ma nadrukowane zdjęcie z fragmentem obrazu „Ściana pracowni” autorstwa tego znanego artysty wizualnego.
Nowy projekt jest kolejnym z cyklu działań art brandingowych Pekao pod wspólnym hasłem „Kiedy sztuka kreuje biznes”. Bank, sięgając do kilkudziesięcioletniej tradycji współpracy z uznanymi artystami, postanowił wrócić do modelu promowania marki przez sztukę, lecz tym razem w przestrzeni wirtualnej.
Zobacz również
Wspólnie z Radiem ESKA i firmą Veles Production w pierwszym polskim środowisku metaversowym ESKA World została stworzona przestrzeń Pekao – Galeria PeoPay. W jej dwóch wirtualnych pomieszczeniach prezentowane są stokenizowane prace Kai Renkas i gra interaktywna.
Jako pierwsi wśród tradycyjnych instytucji finansowych na świecie stokenizowaliśmy sztukę. Nasze wejście do świata metaverse, które jest nierozerwalnie związane z NFT, to naturalna kontynuacja tego działania. To symboliczny gest wejścia do świata Web 3.0, ale zgodny z jego regułami. Teraz NFT z pracami Kai Renkas, wykonanymi na 25-lecie Bankowości Prywatnej Banku Pekao pokazujemy w jego naturalnym cyfrowym środowisku. Tym udowadniamy, że rozumiemy zarówno tę przestrzeń, jak i naszych klientów, którzy z pewnością będą eksplorować ESKA World. Nasza obecność w świecie ESKA World to efekt konsekwentnego podążania za najnowszymi trendami, które wpisują się w naszą strategię – wyjaśnia Jarosław Fuchs, wiceprezes Banku Pekao S.A.
Kaja Renkas to uznana artystka tworząca plakaty, okładki książek i animacje. Działa też w przestrzeni AR (rozszerzonej rzeczywistości). Dla Pekao przygotowała cykl prac „Żubr na Wall Street” oraz stworzone na ich bazie animacje. W metaverse udostępnia oprócz nich interaktywną grę „Forgotten Creatures” bazującą na AR.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Wychodząc od tradycyjnego plakatu, który przez 40 lat był środkiem wyrazu w reklamie Banku Pekao stworzyłam kompozycje, które swoje rozwinięcie mają w wirtualnej rzeczywistości. Ich stokenizowanie pozwoliło na pójście o krok dalej, w stronę świata metaverse. Jednocześnie wykorzystując nowe technologie jestem wierna swojej stylistyce – komentuje artystka Kaja Renkas.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nazwa Galerii PeoPay w ESKA World to nawiązanie do aplikacji mobilnej Pekao, z której najczęściej korzystają klienci banku i mocno kojarzą ją z Pekao oraz pionierskimi rozwiązaniami, takimi jak możliwość zakładania konta na selfie. Aplikacja zajmuje silną pozycję jednego z liderów jakości i zadowolenia.
Wystawa NFT Kai Renkas prezentowana będzie nie tylko w metaverse, ale i w siedzibie Banku Pekao przy ul. Żwirki i Wigury w Warszawie. Tokeny – podobnie jak w przypadku projektu Unique z artystą wizualnym Rafałem Bujnowskim – stworzy dla Pekao firma SmartVerum.
Rozwój naszej współpracy z Bankiem Pekao w obszarze tokenizacji dzieł sztuki, dowodzi, że topowe instytucje finansowe w Polsce widzą ogromny potencjał w wykorzystaniu NFT. Tokeny dają niezliczone możliwości konsumowania sztuki bardzo różnym podmiotom: artystom, galeriom oraz kolekcjonerom i firmom definiującym się poprzez art branding. Od prezentacji sztuki na wystawach i wernisażach po inwestowanie – to już nie tylko przyszłość, ale jak widzimy teraźniejszość – podkreśla Bartosz Bilicki, prezes SmartVerum, firmy zajmującej się tokenizacją sztuki.
Więcej szczegółowych informacji na temat tego projektu dostępne jest na stronie internetowej www.pekao.com.pl/unique.