Karta wytwarzana ze skrobi kukurydzianej jest kolejnym, po karcie wirtualnej, produktem Banku Pocztowego, który odpowiada na trendy rynkowe, zmierzające ku ograniczeniu zużycia plastiku. Nowa karta z logo Poczty Polskiej została wzbogacona o dodatkowy atut – Blind notch, czyli małe wcięcie na krótszej krawędzi, będące udogodnieniem dla osób słabowidzących i niewidomych. Bank szacuje, że do końca tego roku zostanie wydanych ok. 10 000 sztuk nowoczesnej karty.
Karta od teraz jest produkowana z ekologicznego materiału pochodzenia roślinnego – PLA. PLA (kwas polimlekowy) to tworzywo pochodzenia biologicznego, stosowane jako alternatywa dla tradycyjnych tworzyw sztucznych na bazie paliw kopalnych. PLA wytwarza się ze skrobi kukurydzianej, a białko roślinne wykorzystuje się jako paszę dla zwierząt. To sprawia, że PLA jest prawdopodobnie najbardziej naturalną alternatywą dla PVC, dostępną obecnie do stosowania w kartach płatniczych.
Zobacz również
Wymiana aktualnych kart z logo Poczty Polskiej będzie odbywała się stopniowo. Nowe karty ekologiczne otrzymają klienci w ramach bieżącej sprzedaży, a dotychczasowi posiadacze kart Banku po upływie ważności obecnej karty lub po jej zastrzeżeniu i zamówieniu w jej miejsce nowego egzemplarza. Wymiana wszystkich kart z logo Poczty Polskiej na karty ekologiczne nastąpi maksymalnie w ciągu 5 lat.
– Największą zaletą nowej odsłony naszej flagowej karty jest to, że została ona w wykonana w 82% z materiału roślinnego, dzięki któremu zmniejszymy ilość odpadów nie biodegradowalnych generowanych w ramach wydawnictwa kart płatniczych. Ponadto, karta jest wyposażona w udogodnienie dla osób słabowidzących i niewidomych. Nasza ekologiczna karta wpisuje się w ogłoszoną strategię Banku Pocztowego, zgodnie z którą chcemy koncentrować się na zrównoważonym rozwoju oraz dążyć do klimatycznej neutralności – powiedziała Joanna Moskalik, p.o. Dyrektora Departamentu Produktów Detalicznych i Usług Płatniczych.
Karta ekologiczna Mastercard powstała przy współpracy z firmą Thales. Stanowi ona udogodnienie dla osób słabowidzących i niewidomych. Na krótszej krawędzi karty znajduje się specjalne wcięcie, które ułatwi klientom codzienne korzystanie z karty. Co więcej, posiada ona wszystkie funkcjonalności dotychczasowej karty debetowej z logo Poczty Polskiej, wydawanej przez Bank Pocztowy.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing