Czym charakteryzuje się wprowadzenie na rynek nowego produktu w branży FMCG? Jakie są tutaj wyzwania i zagrożenia?
Wprowadzenie nowej marki na rynek w tak rozwiniętej branży jak FMCG jest nie lada wyzwaniem, Trzeba wiele wysiłku i nakładów, aby zbudować od podstaw: dostępność produktu, świadomość marki i jej wizerunek. Nic więc dziwnego, że od czasu wprowadzenia ostatniej marki do portfolio Coca-Cola Poland minęło już blisko 10 lat. W przypadku FUZETEA od samego początku wierzyliśmy w jej ogromny potencjał. Marka odniosła już sukces na 52 rynkach i jest liderem w wielu krajach, np. w Brazylii, Ekwadorze, czy Izraelu. W styczniu 2018 roku FUZETEA została jednocześnie wprowadzona na 37 rynków w Europie, co wymagało precyzyjnego skoordynowania całego procesu. Zsynchronizowanie tak wielu rynków było gigantycznym sprawdzianem dla całego systemu firm Coca-Cola, sprawdzianem, który zdaliśmy celująco. W Polsce dodatkowym wyzwaniem jest edukacja konsumentów i przedstawienie im kategorii napojów herbacianych, która wciąż ma ogromny potencjał do wzrostu.
Jakie było największe wyzwanie, z którym zetknęła się Coca-Cola, wprowadzając na rynek FUZETEA?
Naszym głównym wyzwaniem jest wyróżnienie się na tle innych napojów herbacianych i zachęcenie konsumentów do spróbowania produktów i dostrzeżenia ich zalet. FUZETEA to zaskakująca fuzja smaków herbaty, owoców, ziół i kwiatów – byliśmy przekonani, że Polacy docenią i pokochają połączenia, z którymi wcześniej nie mieli do czynienia. Pierwsze wyniki sprzedażowe zdecydowanie potwierdzają nasze prognozy. FUZETEA to produkt powstały w oparciu o nową strategię Coca-Cola „Total Beverage Company”, w duchu której śledzimy i odpowiadamy na oczekiwania konsumentów: wzbogacając ofertę o nowe produkty, redukując zawartość cukru i kalorii w naszych napojach, co ważne, przy jednoczesnym zachowaniu jakości i niepowtarzalnego smaku, który konsumenci kochają.
Zobacz również
O czym nie można zapomnieć oferując klientom nowy produkt? Czy dla branży FMCG ważne są również idące za produktem wartości?
Każdy nowy produkt wchodzący na rynek powinien wpisywać się w aktualne trendy i potrzeby konsumentów. Obecnie coraz częściej poszukują oni produktów o obniżonej zawartości cukru i niskiej kaloryczności, dlatego w FUZETEA część cukru zastąpiliśmy ekstraktem z liści stewii. Inną tendencją jest wybieranie towarów pochodzących ze sprawdzonych źródeł. Nasza odpowiedź? Liście herbaciane, z których tworzona jest FUZETEA, pochodzą wyłącznie ze zrównoważonych upraw, na których dba się nie tylko o najwyższą jakość składników, ale również o rozwój gospodarczy społeczności oraz o ochronę środowiska.
Jakie wyzwania stoją przed Wami jeszcze w tym roku?
FUZETEA jest liderem kategorii w takich krajach jak Brazylia (72%), Ekwador (68%), czy Izrael (62%). Teraz przyszedł czas na Polskę. Wprowadzenie nowej marki na polski rynek będzie największą kampanią w historii firmy, silniejszą od świątecznej kampanii Coca-Cola czy naszej kampanii związanej z EURO 2016. Komunikację FUZETEA rozpoczęliśmy wraz z początkiem roku, można ją spotkać w telewizji, kinach, Social Mediach, Digitalu. W planach mamy jeszcze szereg działań w tym kampanię outdoorową, czy szeroko zakrojone akcje samplingowe.
Jak w przypadku Waszego produktu działa współpraca z influencerami?
Przede wszystkim influencerzy, których zaprosiliśmy do współpracy, utożsamiają się z naszym produktem i filozofią marki. Pojęcie fuzji trendów nie jest im obce, gdyż łączą wiele zainteresowań, pasji oraz sposobów na życie. Ich różnorodny dobór oddaje charakter zaskakujących smaków FUZETEA. Relacja między nimi a FUZETA jest w pełni naturalna, co czyni ich skutecznymi ambasadorami marki.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing