Nie ma komunikacji bez e-maila
Poczta elektroniczna jest niekwestowanym liderem komunikacji międzyludzkiej w internecie. Korzystanie z niej deklaruje aż 97% internautów biorących udział w badaniu IIBR. Na drugim miejscu znalazły się serwisy społecznościowe (83%), na trzecim – komunikatory (77%).
Co więcej, dla 62% maile są najważniejszym sposobem wymiany informacji w sieci.
Zobacz również
Procent osób wykorzystujących w internecie dane formy komunikacji
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Procent osób, dla których dana forma komunikacji jest najważniejsza
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nie ma dnia bez poczty
Codzienne korzystanie z poczty potwierdza 69% badanych. Najczęściej robią to osoby z wyższym wykształceniem (81%), kierownicy i menedżerowie (86%) oraz specjaliści, przedstawiciele wolnych zawodów i pracownicy umysłowi (86%). Serwisów społecznościowych używa każdego dnia prawie połowa internautów, a komunikatorów – niespełna 1/3. Co ciekawe, procent osób korzystających z poczty rośnie proporcjonalnie wraz z wielkością miejscowości, w której mieszkają respondenci. W miastach powyżej 500 tys. mieszkańców nawet 81% internautów deklaruje, że w ich życiu nie ma dnia bez poczty.
Codzienne korzystanie z form komunikacji w internecie
Im mniej, tym lepiej
Blisko 1/4 internautów (23%) ma tylko jedno konto e-mailowe, a ponad 1/3 (36%) – dwa. Internautów, którzy posiadają więcej niż 6 kont e-mailowych jest zaledwie 2%.
Liczba kont pocztowych
Poczta WP.PL liderem
Od 2006 roku Poczta WP.PL jest numerem jeden wśród serwisów pocztowych w Polsce. Wygrywa z innymi jeśli chodzi o liczbę użytkowników, odsłon i czas (za: dane Megapanel PBI/Gemius).
Więcej informacji: Raport Poczta elektroniczna w Polsce
O badaniu:
Badanie zrealizowane przez IIBR na zlecenie Wirtualnej Polski. Badanie przeprowadzono w dniach 28 listopada – 16 grudnia 2012 roku na grupie internautów w wieku 15 lat i więcej, gdzie n = 2000 wypełnionych ankiet. Dane zostały doważone pod względem płci i wieku tak, by były reprezentatywne dla ogółu internautów w Polsce (ważenie do danych Ipsos-Omnibus).