18 marca br. dwie popularne polskie firmy – Żywiec Zdrój i Grupa Żywiec – tymczasowo wymieniły się swoimi social mediowymi profilami. W ramach akcji obie marki opublikowały zdjęcia przedstawiające butelkę wody oraz butelkę bezalkoholowego piwa Żywiec wraz z hasłem „Bez wody nie ma Ż”.
Zobacz również
Jak się okazuje, social mediowa akcja była początkiem nowej inicjatywy, w którą zaangażowały się firmy. Grupa Żywiec i Żywiec Zdrój postanowiły bowiem powołać Koalicję pod hasłem „Dbamy o Wodę”, by razem chronić zasoby wodne Żywiecczyzny. Region ten jest nieprzypadkowy, bowiem obie marki są z nim ściśle związane.
Koalicja zainaugurowała swoją działalność 22 marca – w Światowy Dzień Wody – w ten sposób firmy chcą podkreślić, że ochrona zasobów wody ma globalny wymiar. Głównym celem inicjatywy jest, by poprzez edukację i współpracę z podmiotami prywatnymi i publicznymi aktywizować do działania na rzecz ochrony zasobów wodnych Żywiecczyzny.
W ramach Koalicji została utworzona strona internetowa www.dbamyowode.pl oraz konto na Facebooku, na których publikowane będą aktualne informacje o działalności koalicji, materiały eksperckie, ciekawostki i quizy.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wygląda na to, że akcje między markami, które nie stanowią dla siebie bezpośredniej konkurencji, są ostatnio dość częstym zjawiskiem. Wystarczy chociażby wspomnieć o niedawnej inicjatywie sieci IKEA i Decathlonu – zaczęło się od swego rodzaju „dialogu” w social mediach i przerodziło w akcję zachęcającą społeczeństwo do aktywności fizycznej w domu.
PS2
W spocie pod hasłem „Start A Little Good” firma Hindustan Unilever zwraca uwagę na problem braku wody w niektórych indyjskich wioskach. Pokazuje też, że wprowadzając niewielkie zmiany w naszym życiu, możemy przyczynić się do pozytywnych zmian.