Upoluj bilet na Ninja Summit 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na Ninja Summit 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na Ninja Summit 2025 [KONKURS]

Ninja Summit to wydarzenie, którego nie mogą przegapić marketerki i social media managerki – networking, praktyczna wiedza i triki, które naprawdę działają. Sprawdź, jak zdobyć wejściówkę.

SPRAWDZAM

Biedronka, Lidl i Żabka kuszą piwnymi promocjami, choć rząd szykuje zakaz

Biedronka, Lidl i Żabka kuszą piwnymi promocjami, choć rząd szykuje zakaz
Do Biedronki i Lidla wróciły popularne piwne promocje na majówkę. Klienci mogli liczyć nawet na 12 piw gratis przy zakupie określonej liczby butelek lub puszek. Sieci prowadzą intensywną walkę o konsumentów, a wszystko w cieniu prac rządu nad zakazem podobnych promocji.
O autorze
1 min czytania 2025-04-28

Polski rząd pracuje nad zmianą prawa, która zakaże sprzedaży piwa w promocji typu „6+6” lub „kup 12 i weź 4 gratis”. Mimo tego, najbardziej oblegane sieci sklepów w kraju wciąż wykorzystują okres oczekiwania na wejście nowych zasad w życie i przed długim weekendem majowym kuszą klientów właśnie takimi ofertami.

W Lidlu pojawiła się promocja pozwalająca na zakup aż 12 butelek piwa w atrakcyjnej cenie, zaś Biedronka zaproponowała odwiedzającym ofertę „6+6” na piwa w butelkach bezzwrotnych. Na jeszcze inny pomysł wpadła sieć sklepów Żabka, która ponownie zachęca konsumentów do zakupu piw w pakiecie. Jak to działa? Sklep oferuje 24 piwa w cenie 12, a kupione produkty można odbierać przez 20 dni od opłacenia zamówienia. Co ważne, piwo można odbierać maksymalnie raz dziennie, ale nie obowiązuje w tym przypadku ograniczenie dotyczące liczby butelek odbieranych jednego dnia.

W sieci zawrzało, bo wielu internautów zarzuca sklepom nakłanianie do spożywania alkoholu. Podobnego zdania jest Ministerstwo Zdrowia, które prowadzi prace nad zakazem organizowania podobnych promocji obejmujących sprzedaż napojów alkoholowych. W uzasadnieniu przedstawiciele Ministerstwa tłumaczą, że „Agresywne działania promocyjne realizowane przez niektóre sieci handlowe, oferujące przy zakupie określonej liczby opakowań piwa, taką samą liczbę opakowań gratis, zdecydowanie nie sprzyjają ograniczeniu spożycia alkoholu ani dokonywaniu zakupów w sposób racjonalny”. Wspomniane zmiany są konsekwencją m.in. rekomendacji wydanych przez Światową Organizację Zdrowia (WHO).

Nowe przepisy mają zostać wprowadzone w trzecim kwartale 2025 roku i obejmą m.in. podniesienie kar za nielegalną reklamę i promocje napojów alkoholowych w Polsce. Minimalna wysokość grzywny wyniesie wówczas 20 tys. zł, a maksymalna – 750 tys. zł. Będzie też możliwe nałożenie na osoby łamiące zakaz kary ograniczenia wolności.

Zdjęcie główne: Lidl, Biedronka

PS SW Research: Czy sprzedaż „małpek” powinna zostać zakazana? [BADANIE]

PS2 ZPPP Browary Polskie: w 2024 roku polscy konsumenci kupowali codziennie 1,06 mln butelek i puszek piwa 0,0% [RAPORT]