TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Biedronka mówi stop marnowaniu żywności i przecenia produkty, którym kończy się termin przydatności

Biedronka mówi stop marnowaniu żywności i przecenia produkty, którym kończy się termin przydatności
Biedronka ruszyła z pilotażowym programem przecen produktów spożywczych z bliskim terminem przydatności, aby przeciwdziałać marnowaniu żywności. Już od 27 stycznia br. klienci 136 sklepów sieci Biedronka w całej Polsce mogą kupić wybrane produkty spożywcze po niższych o 50% cenach.
O autorze
1 min czytania 2020-01-28

Biedronka to kolejna popularna sieć, która mówi stop marnowaniu żywności. W ubiegłym roku bowiem z akcją „Kupuję, nie marnuję” ruszył Lidl, a nieco później podobną inicjatywę wprowadził do swoich sklepów Auchan.

W ramach nowego pilotażowego programu pod hasłem „Szanujemy żywność”, Biedronka przecenia o 50% te produkty, których termin przydatności do spożycia się kończy. Testy akcji prowadzone są w 136 sklepach sieci, zlokalizowanych w sześciu województwach: mazowieckim, wielkopolskim, lubuskim, lubelskim, podkarpackim i świętokrzyskim. 

Na tę chwilę promocją objęte są takie produkty, jak np. świeże mięso oraz ryby, sushi, czy też inne wybrane produkty z chłodni. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

To jednak nie jedyne działanie sieci w celu zminimalizowania marnowania żywności – w 2019 roku 1639 sklepów Biedronka z całej Polski współpracowało z ponad 80 Organizacjami Pożytku Publicznego w tym Bankami Żywności, diecezjalnym i archidieciezjalnym Cartitas, a także lokalnym organizacjami, ale którym przekazało niesprzedaną, nadającą się do spożycia żywność. Następnie te organizacje przygotowały dla potrzebujących paczki bądź posiłki w jadłodajniach.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W wybranych sklepach sieci Carrefour we Francji wprowadzona została nowa oferta, w ramach której klienci mogą zakupić przeterminowane produkty za połowę regularnej ceny. W ten sposób marka chce walczyć z marnowaniem żywności.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

AmRest, spółka zarządzająca m.in. markami Starbucks i Pizza Hut w Polsce, nawiązała współpracę z Too Good To Go, by razem walczyć z marnowaniem żywności. Za pośrednictwem aplikacji mobilnej AmRest uratuje niesprzedane posiłki z kawiarni Starbucks.

PS3

Targowisko Wolumen w warszawskiej dzielnicy Wawrzyszew wpadło na świetny pomysł, by przeciwdziałać marnowaniu żywności – zamiast wyrzucać niesprzedane owoce czy warzywa, sprzedawcy przekażą je za darmo wszystkim chętnym osobom.

PS4

To się nazywa pomysł! Pewien mieszkaniec Saskiej Kępy w Warszawie umieścił przed swoim domem specjalną szafkę, która służy do dzielenia się jedzeniem. Głównym celem takiej jadłodzielni jest zmniejszenie ilości marnowanej żywności.