Biedronka mówi stop marnowaniu żywności i przecenia produkty, którym kończy się termin przydatności

Biedronka mówi stop marnowaniu żywności i przecenia produkty, którym kończy się termin przydatności
Biedronka ruszyła z pilotażowym programem przecen produktów spożywczych z bliskim terminem przydatności, aby przeciwdziałać marnowaniu żywności. Już od 27 stycznia br. klienci 136 sklepów sieci Biedronka w całej Polsce mogą kupić wybrane produkty spożywcze po niższych o 50% cenach.
O autorze
1 min czytania 2020-01-28

Biedronka to kolejna popularna sieć, która mówi stop marnowaniu żywności. W ubiegłym roku bowiem z akcją „Kupuję, nie marnuję” ruszył Lidl, a nieco później podobną inicjatywę wprowadził do swoich sklepów Auchan.

W ramach nowego pilotażowego programu pod hasłem „Szanujemy żywność”, Biedronka przecenia o 50% te produkty, których termin przydatności do spożycia się kończy. Testy akcji prowadzone są w 136 sklepach sieci, zlokalizowanych w sześciu województwach: mazowieckim, wielkopolskim, lubuskim, lubelskim, podkarpackim i świętokrzyskim. 

Na tę chwilę promocją objęte są takie produkty, jak np. świeże mięso oraz ryby, sushi, czy też inne wybrane produkty z chłodni. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

To jednak nie jedyne działanie sieci w celu zminimalizowania marnowania żywności – w 2019 roku 1639 sklepów Biedronka z całej Polski współpracowało z ponad 80 Organizacjami Pożytku Publicznego w tym Bankami Żywności, diecezjalnym i archidieciezjalnym Cartitas, a także lokalnym organizacjami, ale którym przekazało niesprzedaną, nadającą się do spożycia żywność. Następnie te organizacje przygotowały dla potrzebujących paczki bądź posiłki w jadłodajniach.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W wybranych sklepach sieci Carrefour we Francji wprowadzona została nowa oferta, w ramach której klienci mogą zakupić przeterminowane produkty za połowę regularnej ceny. W ten sposób marka chce walczyć z marnowaniem żywności.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

AmRest, spółka zarządzająca m.in. markami Starbucks i Pizza Hut w Polsce, nawiązała współpracę z Too Good To Go, by razem walczyć z marnowaniem żywności. Za pośrednictwem aplikacji mobilnej AmRest uratuje niesprzedane posiłki z kawiarni Starbucks.

PS3

Targowisko Wolumen w warszawskiej dzielnicy Wawrzyszew wpadło na świetny pomysł, by przeciwdziałać marnowaniu żywności – zamiast wyrzucać niesprzedane owoce czy warzywa, sprzedawcy przekażą je za darmo wszystkim chętnym osobom.

PS4

To się nazywa pomysł! Pewien mieszkaniec Saskiej Kępy w Warszawie umieścił przed swoim domem specjalną szafkę, która służy do dzielenia się jedzeniem. Głównym celem takiej jadłodzielni jest zmniejszenie ilości marnowanej żywności.