Biedronka wyłączy oświetlenie poza godzinami pracy sklepu. Rusza kampania na temat oszczędzania energii

Biedronka wyłączy oświetlenie poza godzinami pracy sklepu. Rusza kampania na temat oszczędzania energii
Biedronka rozpoczyna kampanię kierowaną do 80 tys. swoich pracowników, której celem jest uświadomienie, jak kluczowe jest oszczędzanie energii niezbędnej do funkcjonowania sklepów. Sieć wprowadzi też zmiany w wykorzystywaniu energii w swoich placówkach.
O autorze
1 min czytania 2022-11-08

W sklepach sieci optymalizowane są właśnie narzędzia i metody odpowiedzialnego zużywania energii, co jest kolejnym etapem działań Biedronki w ramach odpowiedzialności społecznej i strategii zrównoważonego rozwoju. Szczegółowe zalecenia oraz standardy trafiają właśnie do kierowników sklepów. 

W ramach programu oszczędzania energii zostały zebrane obowiązujące wytyczne:

  • Oświetlenie w sklepach sieci działa tylko w godzinach pracy sklepów, w czasie towarowania jest przygaszane, a oświetlenie parkingów i logotypów zewnętrznych działa tylko po zmroku.

  • Kierownicy placówek otrzymali zalecenie wyłączania oświetlenia w biurach, stołówkach, toaletach i sanitariatach, gdy nie są używane.

    LinkedIn logo
    Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
    Obserwuj
  • Systemy wentylacji, klimatyzacji i ogrzewania będą działały w godzinach pracy sklepów w oparciu o ustalone parametry grzania i chłodzenia.

  • Drzwi regałów chłodniczych i mroźni pozostają zamknięte, gdy nie są używane.

    Słuchaj podcastu NowyMarketing

W dobie rekordowych wzrostów cen energii elektrycznej i gazu oraz międzynarodowych inicjatyw oszczędzania energii stawiamy na energooszczędność i wdrażamy program efektywności energetycznej pod hasłem „Dobra energia – oszczędzanie mamy w planie!” Głównym założeniem programu jest racjonalne i efektywnie wykorzystanie energii, dzięki czemu nasze sklepy będą także bardziej przyjazne środowisku. Przygotowaliśmy dla pracowników wytyczne oraz dedykowane szkolenia, które określają konkretne zachowania, wskazówki oraz standardy efektywnego wykorzystania energii w Biedronkach, a także wprowadziliśmy szereg technicznych optymalizacji. Warto wiedzieć, że zmiana przyzwyczajeń w używaniu energii pozwala ograniczyć jej koszty od 5% do 15% rocznie – mówi Natalia Rompska-Żuk, menedżerka ds. zarządzania energią w sieci Biedronka.
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zalecenia dla kierowników sklepów to kolejny etap racjonalnego korzystania z energii przez Biedronkę. Od miesięcy we wszystkich nowych i odnawianych sklepach montowane są o 45% bardziej energooszczędne, zamykane chłodziarki i zamrażarki, oświetlenie LED, instalacje grzewcze (np. pompy ciepła) i wentylacyjne z odzyskiem ciepła, specjalnie izolowane są dachy i ściany. W wyniku remontów sklepów w 2021 roku sieć zaoszczędziła 813 megawatów energii.

W czerwcu br. Biedronka zawarła umowę, w wyniku której do końca 2025 r. 2 tysiące sklepów zostanie wyposażone w instalacje fotowoltaiczne, a do końca br. zostanie zamontowane.

PS
Niektóre kraje UE ogłosiły kampanie dotyczące oszczędności prądu – do tego grona należy też Polska, która ogłosiła kampanię „Oszczędzamy energię”.