TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Biedronka „wzywa do zaniechania naruszeń” Jakub Biela. Twórca zawiesza serię pt. „Szczere marki – gdyby firmy mówiły tylko prawdę”

Biedronka „wzywa do zaniechania naruszeń” Jakub Biela. Twórca zawiesza serię pt. „Szczere marki – gdyby firmy mówiły tylko prawdę”
Po opublikowaniu jednego z najnowszych odcinków serii pt. „Szczere marki – gdyby firmy mówiły tylko prawdę” Jakuba Biela, sieć sklepów Biedronka wysłała do twórcy pismo, w którym „wzywa do zaniechania naruszeń”. Efekt? Skasowane posty w social mediach i zawieszenie projektu.
O autorze
1 min czytania 2024-06-14

„Szczere marki – gdyby firmy mówiły tylko prawdę” to jeden z projektów Jakuba Biela, czołowego polskiego marketera. Seria w humorystyczny sposób prezentuje najbardziej znane brandy i slogany, którymi mogłyby się reklamować gdyby – jak mówi sam Biel – mogły mówić tylko prawdę lub przynajmniej prezentować to, jak widzą je konsumenci.

W zestawieniu dotychczas znalazły się już m.in. Żabka, Plus czy Polsat, a każda kolejna kreacja cieszyła się zainteresowaniem wśród internautów. Niekiedy posty Biela były też udostępniane bezpośrednio przez „wywołane do tablicy” marki. Teraz przyszedł czas na sieć sklepów Biedronka i stało się inaczej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W odpowiedzi na posty w mediach społecznościowych, w których obok logotypu Biedronki pojawiło się hasło „Od 2022 roku więcej palet w alejkach niż otwartych kas”, firma wezwała Biela do usunięcia treści z kont na Instagramie, Facebooku i LinkedInie. Dodatkowo jej prawnicy poinformowali, że autor ma trzy dni na ustosunkowanie się do treści pisma.

W efekcie grafiki zniknęły z mediów społecznościowych, a seria pt. „Szczere marki – gdyby firmy mówiły tylko prawdę” została wstrzymana. Na jak długo? Tego nie wiemy, ale pod wideo z wyjaśnieniem całej akcji, nagranym przez Jakuba Biela i opublikowanym na YouTubie już pojawiło się ponad 2 tys. polubień i niemal 200 komentarzy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcie główne: YouTube

PS #NISKIECENYDLAWSZYSTKICH. Ponad 100 tys. klientów skorzystało pierwszego dnia z promocji Delikatesów Centrum

W ramach akcji promocyjnej „Niskie ceny nie mają właściciela” w sklepach sieci Delikatesy Centrum można skanować karty Biedronki i Lidla. Promocja ma przypomnieć, że atrakcyjne ceny są nie tylko w dyskontach, a na codziennych zakupach można zaoszczędzić tyle samo lub jeszcze więcej. Pierwszego dnia akcji – 8 kwietnia, z promocji skorzystało ponad 100 tys. klientów.

PS2 PR i komunikacja na przełomie 2023/2024, cz. 3

Które kampanie zapadły w pamięć ekspertom ds. PR i komunikacji w 2023 roku? Co planują eksperci public relations na kolejnych 12 miesięcy?