Biedronka „wzywa do zaniechania naruszeń” Jakub Biela. Twórca zawiesza serię pt. „Szczere marki – gdyby firmy mówiły tylko prawdę”

Biedronka „wzywa do zaniechania naruszeń” Jakub Biela. Twórca zawiesza serię pt. „Szczere marki – gdyby firmy mówiły tylko prawdę”
Po opublikowaniu jednego z najnowszych odcinków serii pt. „Szczere marki – gdyby firmy mówiły tylko prawdę” Jakuba Biela, sieć sklepów Biedronka wysłała do twórcy pismo, w którym „wzywa do zaniechania naruszeń”. Efekt? Skasowane posty w social mediach i zawieszenie projektu.
O autorze
1 min czytania 2024-06-14

„Szczere marki – gdyby firmy mówiły tylko prawdę” to jeden z projektów Jakuba Biela, czołowego polskiego marketera. Seria w humorystyczny sposób prezentuje najbardziej znane brandy i slogany, którymi mogłyby się reklamować gdyby – jak mówi sam Biel – mogły mówić tylko prawdę lub przynajmniej prezentować to, jak widzą je konsumenci.

W zestawieniu dotychczas znalazły się już m.in. Żabka, Plus czy Polsat, a każda kolejna kreacja cieszyła się zainteresowaniem wśród internautów. Niekiedy posty Biela były też udostępniane bezpośrednio przez „wywołane do tablicy” marki. Teraz przyszedł czas na sieć sklepów Biedronka i stało się inaczej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W odpowiedzi na posty w mediach społecznościowych, w których obok logotypu Biedronki pojawiło się hasło „Od 2022 roku więcej palet w alejkach niż otwartych kas”, firma wezwała Biela do usunięcia treści z kont na Instagramie, Facebooku i LinkedInie. Dodatkowo jej prawnicy poinformowali, że autor ma trzy dni na ustosunkowanie się do treści pisma.

W efekcie grafiki zniknęły z mediów społecznościowych, a seria pt. „Szczere marki – gdyby firmy mówiły tylko prawdę” została wstrzymana. Na jak długo? Tego nie wiemy, ale pod wideo z wyjaśnieniem całej akcji, nagranym przez Jakuba Biela i opublikowanym na YouTubie już pojawiło się ponad 2 tys. polubień i niemal 200 komentarzy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcie główne: YouTube

PS #NISKIECENYDLAWSZYSTKICH. Ponad 100 tys. klientów skorzystało pierwszego dnia z promocji Delikatesów Centrum

W ramach akcji promocyjnej „Niskie ceny nie mają właściciela” w sklepach sieci Delikatesy Centrum można skanować karty Biedronki i Lidla. Promocja ma przypomnieć, że atrakcyjne ceny są nie tylko w dyskontach, a na codziennych zakupach można zaoszczędzić tyle samo lub jeszcze więcej. Pierwszego dnia akcji – 8 kwietnia, z promocji skorzystało ponad 100 tys. klientów.

PS2 PR i komunikacja na przełomie 2023/2024, cz. 3

Które kampanie zapadły w pamięć ekspertom ds. PR i komunikacji w 2023 roku? Co planują eksperci public relations na kolejnych 12 miesięcy?