„Szczere marki – gdyby firmy mówiły tylko prawdę” to jeden z projektów Jakuba Biela, czołowego polskiego marketera. Seria w humorystyczny sposób prezentuje najbardziej znane brandy i slogany, którymi mogłyby się reklamować gdyby – jak mówi sam Biel – mogły mówić tylko prawdę lub przynajmniej prezentować to, jak widzą je konsumenci.
W zestawieniu dotychczas znalazły się już m.in. Żabka, Plus czy Polsat, a każda kolejna kreacja cieszyła się zainteresowaniem wśród internautów. Niekiedy posty Biela były też udostępniane bezpośrednio przez „wywołane do tablicy” marki. Teraz przyszedł czas na sieć sklepów Biedronka i stało się inaczej.
Zobacz również
W odpowiedzi na posty w mediach społecznościowych, w których obok logotypu Biedronki pojawiło się hasło „Od 2022 roku więcej palet w alejkach niż otwartych kas”, firma wezwała Biela do usunięcia treści z kont na Instagramie, Facebooku i LinkedInie. Dodatkowo jej prawnicy poinformowali, że autor ma trzy dni na ustosunkowanie się do treści pisma.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
W efekcie grafiki zniknęły z mediów społecznościowych, a seria pt. „Szczere marki – gdyby firmy mówiły tylko prawdę” została wstrzymana. Na jak długo? Tego nie wiemy, ale pod wideo z wyjaśnieniem całej akcji, nagranym przez Jakuba Biela i opublikowanym na YouTubie już pojawiło się ponad 2 tys. polubień i niemal 200 komentarzy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcie główne: YouTube
PS #NISKIECENYDLAWSZYSTKICH. Ponad 100 tys. klientów skorzystało pierwszego dnia z promocji Delikatesów Centrum
W ramach akcji promocyjnej „Niskie ceny nie mają właściciela” w sklepach sieci Delikatesy Centrum można skanować karty Biedronki i Lidla. Promocja ma przypomnieć, że atrakcyjne ceny są nie tylko w dyskontach, a na codziennych zakupach można zaoszczędzić tyle samo lub jeszcze więcej. Pierwszego dnia akcji – 8 kwietnia, z promocji skorzystało ponad 100 tys. klientów.
PS2 PR i komunikacja na przełomie 2023/2024, cz. 3
Które kampanie zapadły w pamięć ekspertom ds. PR i komunikacji w 2023 roku? Co planują eksperci public relations na kolejnych 12 miesięcy?