Nowa czekolada w ofercie sieci Biedronka charakteryzuje się prostym składem. Miazga kakaowa, tłuszcz kakaowy i kakao o obniżonej zawartości tłuszczu stanowią 95% składu. Pozostałe składniki to cukier i ekstrakt z wanilii.
– Czekolada gorzka, która w składzie zawiera aż 95% masy kakaowej, to przekąska dla prawdziwych koneserów. Przyzwyczajeni jesteśmy do słodszych czekolad, podczas gdy nasza ma prawdziwie gorzki smak, a jej kolor zbliżony jest do czarnego. Aby poznać głębię jej smaku, należy się powoli do niego przyzwyczajać, a następnie delektować bogactwem naprawdę gorzkiej czekolady. Wysokogatunkowe ziarno kakao, użyte do jej produkcji, pozyskiwane jest zgodnie ze standardami Fairtrade – największego systemu certyfikacji produktów sprawiedliwego handlu, o czym informuje umieszczony na opakowaniu znak Fairtrade Cocoa Program – mówi Kamila Sternicka, specjalista ds. jakości i kontroli marki własnej w Jeronimo Martins Polska.
Zobacz również
Dzięki certyfikacji Fairtrade drobni producenci kakao uzyskują wyższe ceny skupu swoich plonów i dodatkową premię Fairtrade, którą mogą przeznaczyć na rozwój działalności lub realizację wybranych przez siebie projektów społecznych. Fairtrade zwalcza zjawiska pracy niewolniczej, przymusowej pracy dzieci i wszelkie formy dyskryminacji. Oprócz ochrony praw człowieka standardy Fairtrade regulują sposoby produkcji rolnej z poszanowaniem środowiska naturalnego.
– Decyzja Biedronki o wprowadzeniu do oferty czekolady marki własnej z certyfikatem Fairtrade zasługuje na szczególną uwagę. Dzięki obecności sieci praktycznie w całej Polsce – zwłaszcza w mniejszych miejscowościach – znacznie więcej konsumentów zyska łatwy dostęp do produktów z certyfikatem Fairtrade. To ważny krok na drodze do budowania zrównoważonego modelu handlu, który uwzględnia potrzeby producentów surowców, firm i konsumentów. Dodając tę czekoladę do świątecznego prezentu, nie tylko sprawiamy przyjemność obdarowywanej osobie, ale jednocześnie przyczyniamy się do poprawy losu drobnych producentów kakao z odległych krajów, jak Ghana czy Wybrzeże Kości Słoniowej – mówi Tomasz Makowski, key account manager Fairtrade Polska.
W ofercie sieci Biedronka znaleźć można certyfikowane produkty marek własnych w różnych kategoriach, m.in. ryby świeże, mrożone, przetworzone oraz konserwy rybne marki Marinero z certyfikatem zrównoważonego rybołówstwa MSC oraz herbaty marki Remsey z certyfikatem Rainforest Alliance (RFA). Od stycznia br. sieć rozwija także markę goBio, w ramach której proponuje artykuły spożywcze z unijnym logo rolnictwa ekologicznego, potwierdzającym, że zostały one wytworzone zgodnie ze ścisłymi przepisami unijnymi dotyczącymi ochrony środowiska i dobrostanu zwierząt i są pod tym kątem systematycznie sprawdzane.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing