W celu umożliwienia użytkownikom wypróbowania nowego systemu, przygotowana została oferta specjalna: sześciomiesięczny nielimitowany BlaBlaPass za złotówkę.
BlaBlaCar jest wiodącym serwisem zaufanych wspólnych przejazdów łączącym kierowców z wolnymi miejscami w swoich samochodach z pasażerami jadącymi w tym samym kierunku. Podróżując razem dzielą się oni kosztami przejazdu. W marcu 2016 roku na platformie wprowadzono opłatę serwisową, która właśnie została zastąpiona nową ofertą.
Zobacz również
– Naszą fundamentalną misją jest szybkie i efektywne łączenie kierowców z pasażerami, aby mogli wspólnie podróżować – mówi Michał Pawelec, zarządzający serwisem BlaBlaCar w Polsce. – Przez ostatni rok, gdy pasażerowie płacili opłatę serwisową przy rezerwacji każdego przejazdu, otrzymaliśmy od naszych użytkowników wiele opinii, dzięki którym zrozumieliśmy, że wprowadzony model nie pozwalał na realizację tego celu. Komunikacja między pasażerami a kierowcami przed rezerwacją miejsca stała się bowiem zbyt skomplikowana – dodaje Pawelec.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom społeczności, serwis BlaBlaCar został ulepszony, a dla użytkowników przygotowano rozwiązanie lepiej dopasowane do ich potrzeb. Od teraz pasażerowie mogą kupić BlaBlaPass dający im dostęp do wszystkich przejazdów widocznych na platformie, a także umożliwiający rezerwację miejsc i kontakt z kierowcami bez opłat serwisowych. Wprowadzona zmiana pozwoli na wspólne podróżowanie jeszcze większej liczbie osób, a samo doświadczenie związane z carpoolingiem stanie się prostsze – każdy pasażer będzie mógł kontaktować się z kierowcami bez dodatkowych utrudnień. Według BlaBlaCar nowy system zadowoli nie tylko pasażerów, ale również kierowców – łatwiejsza komunikacja umożliwi im znalezienie większej liczby pasażerów, z którymi będą mogli dzielić się kosztami podróży.
Pasażerowie mogą korzystać z sześciomiesięcznego nielimitowanego BlaBlaPass za jednorazową opłatą w wysokości 1 zł. Oferta specjalna ważna jest do 20 czerwca 2017 roku. Nowi użytkownicy, którzy do tej pory nie korzystali z serwisu BlaBlaCar, mogą zarezerwować swój pierwszy przejazd bezpłatnie.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Jak to działa?
Pasażerowie, którzy chcą skorzystać ze wspólnych przejazdów, mogą zalogować się na stronie BlaBlaCar.pl lub skorzystać z aplikacji BlaBlaCar, aby znaleźć interesujące ich przejazdy. Po zakupie BlaBlaPass za złotówkę, otrzymają dostęp do serwisu na sześć miesięcy. Jednorazowa płatność przy pomocy karty płatniczej umożliwi im rezerwowanie nieograniczonej liczby przejazdów przez pół roku bez żadnych dodatkowych opłat serwisowych. Uzgodniona wcześniej składka za wspólną podróż będzie płacona kierowcy – tak jak do tej pory – gotówką w samochodzie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Co dalej?
– Wierzymy, że ułatwienie komunikacji przed podróżą pozwoli pasażerom znaleźć odpowiedni przejazd, a kierowcom zapełnić miejsca w samochodach, dzięki czemu będą mogli znacznie zaoszczędzić na kosztach przejazdu. Mamy nadzieję, że nasi użytkownicy docenią wprowadzone zmiany i czekamy na ich opinie dotyczące nowej oferty. Pomogą nam one stworzyć możliwie przyjazną platformę carpoolingową – mówi Pawelec.
BlaBlaCar to największy na świecie społecznościowy serwis wspólnych przejazdów liczący ponad 40 milionów użytkowników. W Polsce platforma działa od 2012 roku, a każdego dnia na trasach pomiędzy największymi miastami oferowane są setki miejsc dostępnych dla pasażerów. Kierowcy korzystający z BlaBlaCar uzupełniają tradycyjną sieć transportu, docierając wspólnie z pasażerami do miejsc, do których często nie dojeżdżają regularni przewoźnicy. To również sposób na bardziej komfortowe podróżowanie – pasażerowie niejednokrotnie zostają podwożeni od drzwi do drzwi, mogą również zabrać ze sobą bagaż, a po uprzednim potwierdzeniu z kierowcą także zwierzęta bez dodatkowych opłat. Co więcej wspólne przejazdy to szansa na poznanie interesujących osób – dzięki BlaBlaCar zapoczątkowana została już niejedna przyjaźń czy projekt biznesowy. Platforma została stworzona w taki sposób, aby budować zaufanie pomiędzy członkami społeczności. Po każdym przejeździe użytkownicy mogą wystawić sobie wzajemnie oceny, przyczyniając się do wzrostu zaufania w serwisie. W 2016 roku serwis BlaBlaCar we współpracy z New York University Stern przygotował raport Entering the Trust Age, z którego wynika, że respondenci najwyższym zaufaniem darzą członków swojej rodziny (94 proc.), przyjaciół (92 proc.) oraz innych użytkowników BlaBlaCar z uzupełnionymi profilami (88 proc.).