TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Błyskawiczne i bezpieczne płatności w e-commerce

Błyskawiczne i bezpieczne płatności w e-commerce
Od czego zależy finalizacja zakupu w e-sklepie lub porzucenie koszyka przez klienta? W wielu przypadkach – od procesu płatności. Jak zatem odpowiedzieć na jeden z najważniejszych trendów w e-commerce dotyczący szybkich i bezpiecznych transakcji i wykorzystać go do zbudowania nowej grupy klientów?
O autorze
2 min czytania 2023-10-12

Na przestrzeni ostatniej dekady obserwujemy dynamiczny rozwój branży e-commerce. Polska Izba Gospodarki Elektronicznej w swoim raporcie podsumowuje dekadę handlu internetowego w Polsce wskazując na 3,5-krotny wzrost wartości rynku e-commerce B2B i 3-krotny wzrost udziału sprzedaży cyfrowej na tle sprzedaży detalicznej ogółem między 2013 a 2023 r.

Na przestrzeni minionych 10 lat liczba sklepów internetowych zwiększyła się 2,5-krotnie, a odsetek internautów kupujących w sieci wzrósł z 45% do 87%.

Polacy bez wątpienia pokochali zakupy przez internet i wszystko wskazuje na to, że ten trend będzie nie tylko się utrzymywał, ale również umacniał – biorąc pod uwagę zwłaszcza preferencję zakupowe młodszego pokolenia konsumentów oraz rosnącą grupę miłośników e-zakupów wśród seniorów. 

Co więcej, zdaniem 58% polskich konsumentów zakupy w e-commerce są bardziej atrakcyjne niż te stacjonarne, a 31% ankietowanych deklaruje, że zamierza wszystko, co możliwe, kupować w internecie – pokazuje badanie Mastercard New Payment Index 2022. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Popularność e-commerce w Polsce to zasługa wielu czynników, m.in. stałego rozwoju poziomu ubankowienia społeczeństwa, ale również otwartości Polaków na nowości technologiczne. 

Polska może pochwalić się pozycją lidera płatności elektronicznych w Europie, a wysoki poziom obrotu bezgotówkowego oraz stale rosnące oczekiwania konsumentów w tym zakresie, napędzają rynek e-commerce i rozwój narzędzi. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

To działa również w drugą stronę, wygodne i bezpieczne sposoby płatności zachęcają klientów do korzystania z ofert sklepów internetowych, generując popyt w branży.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Już teraz wachlarz dostępnych na rynku metod opłacania zakupów internetowych wydaje się ogromny, jednak potrzeby kupujących zdają się być nadal niewyczerpane.

Tym bardziej, że do porzucania koszyków i rezygnacji z zakupów dochodzi najczęściej właśnie krok przed finalizacją zamówienia. Powodem jest często brak preferowanej metody płacenia na stronie i/lub w aplikacji oraz niepewność co do bezpieczeństwa transakcji.

Dla właścicieli e-sklepów to jasny sygnał, który pokazuje, jak istotne, (a być może nawet priorytetowe) znaczenie dla klientów ma to, w jaki sposób mogą zapłacić. 

Co więcej, aby e-zakupy zakończyły się powodzeniem, proces płatności nie powinien trwać dłużej niż 60 sekund. Polscy przedsiębiorcy działający w sektorze e-commerce powinni zatem zwrócić uwagę na fakt, że płatności online muszą być przede wszystkim natychmiastowe i bezpieczne.

A ponieważ e-commerce nie zna granic, powinny być także globalne, czyli nieograniczone obszarami gospodarczymi czy schematami. Jedną z innowacji, którą rozwijamy na polskim rynku jest globalny standard płatności kartą w internecie Click to Pay. To bezpieczna metoda dokonywania płatności online, dostępna na wszelkiego rodzaju urządzeniach z dostępem do internetu – jak komputer, tablet, czy smartfon.

Click to Pay eliminuje konieczność każdorazowego wpisywania numerów kart płatniczych podczas realizacji płatności za zakupy, zapewniając intuicyjny i szybki proces dla kupującego i gwarantując najwyższy poziom bezpieczeństwa. Rozwiązanie obecnie jest z sukcesem przyjmowane przez konsumentów w Europie oraz na świecie. To odpowiedź na rosnące oczekiwania e-klientów względem wygody i szybkości zakupów.

Narzędzie dodatkowo pozwoli przyciągnąć do internetowych sklepów nowych kupujących – np. osoby, które posługują się kartą płatniczą, ale nie płacą przez internet ze względu na niższe kompetencje cyfrowe czy nieznajomość elektronicznych metod transakcji.

Zarówno branża e-commerce jak i płatności elektroniczne to obszary, gdzie w ciągu ostatnich lat dokonała się prawdziwa rewolucja. Świadczą o niej zarówno innowacje pojawiające się na rynku, jak i zmiany w preferencjach konsumentów.

Jeszcze dekadę temu najbardziej preferowaną metodą płatności przez klientów korzystających z zakupów online było opłacanie zakupu przy odbiorze – za pomocą gotówki. Ich zdaniem to gwarantowało bezpieczeństwo transakcji.

Tymczasem w 2022 r. ankietowani, którzy wzięli udział w badaniu Mastercard za najbezpieczniejszy środek płatności uznali karty zbliżeniowe (74%), a następnie portfel mobilny w smartfonie (53%)

E-sklepy, które przespały rewolucję i oferują tylko „płatność gotówką za pobraniem”, prawdopodobnie już nie są konkurencją w świecie internetowego handlu lub przestały istnieć.

Kolejna rewolucja przed nami. 96% ankietowanych w badaniu Mastercard potwierdza, że w najbliższej przyszłości rozważy korzystanie z innowacyjnych metod płatności. To duży potencjał, który może wywołać kolejne zmiany, a dobrze wykorzystany przyniesie wiele korzyści – również branży e-commerce.

Tekst pochodzi z wydania specjalnego E-commerce 2023/2024. Zachęcamy do zapoznania się z całością publikacji.