TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Boris Johnson podaje się do dymisji, a marki w Wielkiej Brytanii reagują

Boris Johnson podaje się do dymisji, a marki w Wielkiej Brytanii reagują
W czwartek świat obiegła informacja o tym, że Boris Johnson złożył rezygnację ze stanowiska premiera Wielkiej Brytanii. Na to wydarzenie postanowiło zareagować kilka brandów. Jak wyglądał prześmiewczy real time marketing w wykonaniu takich marek jak Burger King czy BrewDog?
O autorze
1 min czytania 2022-07-11

BrewDog

Marka piwa wypuściła do sprzedaży limitowany produkt – Boris Lie-PA. Umieszczając w nazwie napoju imię dotychczasowego premiera Wielkiej Brytanii, marka dodaje, że piwo nadaje się „na imprezę w pracy”. Tym samym BrewDog odnosi się do afery z udziałem Johnsona, który złamał obostrzenia covidowe, urządzając imprezę na Downing Street w listopadzie 2020 roku.

Boris Lie-PA to zamglone IPA uwarzone, aby celebrować kolejny rozdział. Miękki, owocowy, świeży i pięknie zbalansowany Boris Lie-PA będzie dostępny przez ograniczony czas. Nie oczekuj, że to piwo będzie mile widziane dłużej – pisze BrewDog.

Piwo już można zamówić w przedsprzedaży na stronie szkockiej marki, a wysyłka produktów rozpocznie się 1 sierpnia.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

fot. brewdog.com/uk

Burger King

Tuż po tym, jak Boris Johnson ogłosił informację o ustąpieniu stanowiska premiera Wielkiej Brytanii, obok Downing Street 10 – rezydencji i biura szefa brytyjskiego rządu – przejechała nietypowa ciężarówka Burger King. Czarny pojazd z logo sieci fast foodów prezentował napis „Turns out there is such a thing as too many Whoppers” (z ang. „Okazuje się, że jest za dużo Whopperów”).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Marka postawiła na grę słów – „Whopper” to nazwa flagowego burgera sieci, która w potocznym języku Brytyjczyków oznacza również… wierutne kłamstwo. W ten sposób Burger King odniósł się do skandali, jakie miały miejsce podczas rządów Johnsona i kłamstw, których dopuścił się premier Wielkiej Brytanii.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Napis i logo marki zostały ułożone na kształt cyfry 10, która odnosi się do słynnego adresu – „Numeru Dziesięć”. Czarny kolor ciężarówki symbolizował z kolei charakterystyczne ciemne drzwi siedziby brytyjskiego rządu.

Iceland Foods

Po grę słów sięgnęła także sieć supermarketów Iceland Foods, bazując na dwuznaczności wyrazu cabinet, które w języku angielskim oznacza zarówno szafkę, jak i rząd. W przeddzień oficjalnej rezygnacji Borisa Johnsona marka udostępniła na Twitterze zdjęcie polityka z podpisem „Having trouble keeping your cabinet full?” (z ang. „Masz problem z utrzymaniem pełnej szafki/pełnego rządu?”. W żartobliwym wpisie marka nawiązała do rozpadu rządu Borisa Johnsona i odejściu z partii kilkudziesięciu polityków. 

KFC

Sieć KFC postanowiła przywołać tweet partii Conservatives udostępniony podczas kampanii w 2019 roku i nieco go „poprawić”.